שני דברים:
זה ששומעים את הטייס נושם בכבדות לא בהכרח אומר שהוא מבין מה קורה סביבו, וזה נכון במיוחד למצב של וורטיגו. המערכת עושה את שלה בזיהוי התרסקות כפונקציה של מהירות ומצב אופק , מציגה על התע"ל צורה של "כיוון היחלצות" ובהיעדר תגובה מהטייס, מבצעת בעצמה את ההיחלצות ע"י הפעלת היגוי שמוציא את המטוס החוצה מהצלילה, וגם ניכר מהסרטון שהמערכת מאפשרת לטייס מידה מסוימת של שליטה במטוס לקראת סוף המשיכה.
הקונספט של המערכת לא חדש; קיים מימי מלחמת העולם בשנייה. במפציצי צלילה גרמנים מסוג שטוקה Ju-87 וגם המפציץ דו מנועי Ju-88 היה להם מערכת שמושכת את המטוס החוצה כתלות של שחרור החימוש.
אומנם יישום אחר אבל זה נבע מהצורך להתגבר על הקושי הפיזי של הטייס למשוך את הסטיק. בתקופה ההיא לא היה אוגמנטציה של היגוי כוח לסטיק, החיבור בין הסטיק למשטח היגוי הינו ישיר ע"י כבלים וגלגיליות, ובמהירויות גבוהות שנוצרות מפרופיל היעף (צלילה כמעט אנכית) הסטיק נעשה קשה מאד למשיכה, לטייס פשוט אין את הכוח הפעזי הנדרש למשוך החוצה בזמן. מה גם שלא היה את הטכנולוגיה של חליפות ג'י והטייס מאבד הכרה כבר בסביבות 6 עד 7 ג'י.
אלון
its not a bug, its a design feature