130 חברים מחוברים
8 בשיחה קולית כעת
הצטרפו עכשיו
חדרי שיחה פעילים: voice 8 H H I I I +3
בית פורומים חומרה/חומרה ביתית הגיע ה CH Products HOTAS
דיון

הגיע ה CH Products HOTAS

37 הודעות 6,809 צפיות לפני 18 שנים
#1 · לפני 18 שנים
שלום חברים,
סוף סוף החלטתי ורכשתי לעצמי מחדש את המערכת טיסה של חברת סי אייצ' לאחר שאת הישן (GAMEPORT) מכרתי לפני איזה 6 שנים ומאז בעצם לא טסתי יותר.
בכל אופן, הזמנתי סטיק ומצערת מארה"ב והשתמשתי בשרותי חברה ישראלית למשלוח לארץ.
אנשים תקשיבו לזה.. הזמנתי את המוצר ביום רביעי הקודם והוא הגיע לארץ היום בבוקר! פחות מ6 ימים מארה"ב ! בארץ כבר לוקח לשלוח יותר זמן... 😄
אז ככה, הגעתי הבייתה בערב ופתחתי את האריזה.. העלתי תמונות.

לאחר התקנה קצרה והתבאסות שיש לי רק שתי יציאות USB במחשב הנייד הרצתי כיול בוינדווס והסחורה פשוט שווה כל גרוש! דיוק מושלם תגובות מעולות פשוט מעולה! הרבה יותר טוב מההוטס הישן שהיה לי.

שלב הבא היה לבדוק את ההוטס בסימולטור, מיותר לציין שהתנועות היו חדות ומדויקות בדיוק מה שרציתי כל השנים האלה ולא היה לי.

למי שלא מכיר או מסרב להכיר.. מדובר בציוד הכי מדויק והכי אמין בעולם.. כן כן יותר אמין מהקוגר. ואתם יכולים לקרוא על זה השוואות באינטרנט.
וכמו שאמרתי כבר לכמה חבר'ה פה בעלים גאים של קוגר; "מראה יכול להטעות"
הCH אמנם לא נראה כמו הקוגר ממתכת כבד וריאליסטי ב100% אבל הסטיק הוא אכן העתק של הסטיק בF16 אמנם מפלסטיק קשיח אבל עם פוטנציומטרים איכותיים ביותר (לא כמו של הקוגר)
המצערת מאכזבת מאוד מבחינת הדימיון שלה לדבר האמיתי אבל שוב, הדיוק והאיכות מפצים מאוד על צורתה.

בארץ כידוע מוכרים את הסטיק במחיר מופקע של בערך 900 שקל.. שזה בערך כמה שעלה לי גם הסטיק וגם המצערת כולל המשלוח מארה"ב.
תעשו את השיקולים שלכם.
עכשיו אני רק מחכה לסיים את התקופת מבחנים האלה ולחזור לטוס כמו גדול! 😎









!Control, control, you must learn control
#2 · לפני 18 שנים
תתחדש. אחלה, אחלה ציוד.
אין כמו CH(והיו לי כבר Saitek X-52, לוג'יטק האלחוטי והמקביל הקווי שלו, ולקינוח גם MSFF2 😮 ) אומנם קוגר עוד לא היה לי 😄 , ואני לא מתכוון לעבור מ-CH. האמינו לי, מניסיון הוא קרוב לאופטימום. איכותי, מאד מדוייק, כמעט אף פעם לא יוצא מכיול ועם "אין סוף" אפשרויות תיכנות וקסטומיזציה. וכבונוס כמובן סופר אמין. הכי טוב שאני מכיר. לא משווה לקוגר, ההשוואה בעייתית וסובייקטיבית לרוב.
אל תתבאס מהמצערת, דווקא הקונפיגורציה של ההחלקה לדעתי מאפשרת לך יותר דיוק ועדינות ע"י הפעלה רק ע"י קצות האצבעות, כשאתה צריך תפעול עדין במיוחד כמו למשל בנחיתה. אז זה לא בדיוק כמו במציאות, ביג דיל. זה מספיק קרוב (קוגר הכי קרוב לדבר האמיתי. אין על זה עוררין!!)
דרך אגב, תצטרך גם דוושות, אתה יודע.

עד שתלמד לכתוב סקריפטים ל control manager אני ממליץ על הפרופיל הבא(ZiggyCH):
http://www.72ndvfw.org/modules.php?name=Downloads&file=viewarticle&id=21
הוא לא מושלם, אבל יכול לשמש כבסיס מצויין להתאמות לצרכים שלך. השתמשתי בו בעבר as is,כמעט בלי לגעת בו והוא היה מצויין. אם תצטרך עזרה, הפרטי שלי זמין תמיד.
מולי
#3 · לפני 18 שנים
קודם כל תודה רבה.
אם לא הייתי שומע פה על מאסטופ זה לא היה קורה וחבל.
לגבי המצערת, אני זוכר שהיא הייתה מדוייקת להפליא אבל כמו שאמרת היא לא דומה לדבר האמיתי שבו דוווקא התנסתי בצבא ואת האמת זה לא היה כ"כ נוח ולקח לי זמן להתרגל לתנועה הסיבובית.
מה שהיה יותר קשה זה הסטיק שאכן היה קשה כמו אבן והיד מתעייפת מהר מאוד במצבי הדמיית קרב.
אגב, יש לי מזל שהפאלקון לא מותקן כרגע, אחרת הייתי נשאב מהר מדיי ועמוק מדיי כבר אתמול בערב.. 👿

נ.ב.
עד היום הסתדרתי ללא פדלים, אבל גם אין לי מקום לזה כרגע, בעתיד יכול להיות שאני ארכוש גם אותם בנפרד.
!Control, control, you must learn control
#4 · לפני 18 שנים
מנסיון רב שנים עם הCH Throttle הישנה (לא פרו ולא USB) היא עובדת נפלא, מדוייק ונוח גם אחרי יותר מ10 שנים.
לצערי לא ניתן לתכנת אותה תחת ווינדווס אז נאלצתי לוותר עליה לפני כ4 שנים (אבל אני כן מוציא אותה ואת הFlightstick pro מהקרטון פעם ב.. סתם בשביל הנוסטלגיה 🙂)

אגב,
אם מישהו מחפש מערכת HOTAS מבוססת GAMEPORT לסביבת DOS (או לינוקס אם אתם מוכנים לנסות לכתוב לה תוכנה שתתכנת אותה) מוזמנים לפנות בפרטי. למכירה תמורת מחיר סימלי 🙂
אם נדמה לכם שאני ציני/סרקסטי ו/או בעל חוש הומור מעוות - לא טעיתם!
#5 · לפני 18 שנים
Cheetah כתב/ה:נ.ב.
עד היום הסתדרתי ללא פדלים, אבל גם אין לי מקום לזה כרגע, בעתיד יכול להיות שאני ארכוש גם אותם בנפרד.

אם אתה משתמש בהגה הכיוון רק לכיוון קרקע בהמראה ונחיתה, אז תוכל אולי להסתדר רק עם מיפוי המיני-סטיק של המצערת לציר ההגה כיוון או להשתמש במקלדת.
אבל אם אתה משתמש בהגה כיוון בטיסה, אז בגלל שאין לסטיק ציר פיתול אין ברירה אלא פדלים.
מולי
#6 · לפני 18 שנים
תתחדש נראה פצצה.
אני יקנה בקרוב קוגר,למרות שאני לא יודע אם מ-EBAY או מ-AMAZON וכדומה,ורציתי שהמבינים בקנייה הזאת ירשמו לי הודעה בפרטי.
אני ממש ממש לא טוב בקניות אינטרנט וטיפ טיפה מפחד בגלל הכרטיס.
בברכה,
רועי.
#7 · לפני 18 שנים
אם אני טס בסימולטור סילון אז אין כ"כ צורך בהגה כיוון באוויר ובשביל הקיזוזים הנחוצים בקרבות אוויר למשל אפשר באמת להשתמש בסטיק הקטן על המצערת.

לגבי F15_IAF.. אני דווקא ממליץ לך על ההוטס שאני קניתי מאותן סיבות שכבר הזכרתי מעלה, אבל אם אתה עדיין מתעקש על הקוגר אני הייתי שואל יותר טוב את יקיר שמוכר פה את הקוגר שלו אחרי שהוא החליף לו את הפוטנציומטרים בחיישני תזוזה שאמורים להחזיק שנים ללא תקלה.
!Control, control, you must learn control
#8 · לפני 17 שנים
היי אני חדש כאן בפורום
אתם יכולים בבקשה להסביר לי רגע, מה זה CH, אני מאמין שזה חברה שמייצרת לסימולטורים, אני רוצה לוודא

ואיך קוראים לסט/חלקים שאתם כולכם ממליצים (של CH), אני סתם מחפש בAMAZON ואני לא מבין את השם

מישהו יכול להסביר לי: מה עדיף? EBAY או AMAZON?
ובכללי, כשאני קונה מEBAY, אני קונה את זה מאנשים/חנות? ואיך אפשר לדעת?
זאת אומרת שאם זה מאנשים אז כתוב משהו? ואני יכול לדעת שלא יעבדו עליי האנשים?

ושאלה על AMAZON: איך אפשר לעשות משלוח לארץ? ומה זה LBG כשכתוב במשקל? באיזה מידות זה?


שאלה אחרונה: איזה מהם הכי טוב? X-52, COUGAR או הCH?
ומה המחירים הכי זולים שאני אוכל למצוא?

תודה לכולם, אתם מוזמנים גם לברך מזל טוב😛
#9 · לפני 17 שנים
מצטרף לשאלות של kuzza
Cheetah, תתחדש. מאיזה חברה הזמנת את הסטיק? ומאיזה חברת משלוחים ביצעת את ההובלה?
*במקרה של תקלה במוצרים-יש לך לאן לפנות עם אחריות?
תודה מראש.
#10 · לפני 17 שנים
לא משנה מאיפה אתה קונה,רוב הקניות מאיביי הן מאנשים,
מכיוון שמשלמים בפאיפל אפשר לשלם אך ורק כשקיבלת הודעה שהמשלוח בדרך..

הכי טוב ה X-52 מבחינת ביצועים,מבחינת איכות הכי טוב ה-CH

הנה האתר של CH:

www.chproducts.com

אין להם סט מיוחד,אתה צריך לקנות כמה מוצרים ביחד,תבדוק בדף המוצרים שלהם


VATIL Member and Pilot

Tennis Player In The Blood
#12 · לפני 17 שנים
Mike_69th, אפשר למכור באיביי 😉
אבל אם חושבים לטווח ארוך,כן אתה צודק מיכאל


VATIL Member and Pilot

Tennis Player In The Blood
#13 · לפני 17 שנים
אני עוד לא מתכנן לקנות, אבל למשל פעם רציתי לקנות רמקולים ולא מצאתי איך לעשות משלוח לארץ

וסתם מעניין אותי איך קוראים למוצרים של CH (לא של הסט)

ומה ההבדל בין FIGHTER STICK לCOMBAT STICK?
וראיתי שהמחיר של X-52 עם מצערת הוא חצי מהCH, זה משתלם?

מישהו קנה גם פדלים? או שהרכבתם בעצמכם?
#14 · לפני 17 שנים
עושים משלוח לארץ בעזרת www.mustop.co.il
מאד אמינים. אני מזמין המון Amazon+Mustop ואני מאד מרוצה.

מוצרי CH (אני חושב שלזה התכוונת)
CH Products Fighterstick
CH Products Pro Throttle
CH Products Pro Pedals
אין לסט הזה שם! זה פשוט אוסף רכיבים.

HOTAS פירושו Hands On Throttle And Stick ובעברית מערכת סטיק ומצערת שמאפשרת תיפעול המטוס ללא הורדת ידיים מהסטיק והמצערת (כל הכפתורים והצירים זמינים לך על ה-HOTAS), המשמעות היא בהכרח סטיק ומצערת נפרדים.

ומה ההבדל בין FIGHTER STICK לCOMBAT STICK? מה אתה מיסתלבט שאתה לא יודע את שמות המוצרים של CH?
ההבדלים הם בעיקר במספר הכפתורים ואפשרויות התיכנות וכמובן במחיר, קומבאט יותר זול.
X-52? -משתלם.

יש לא מעט שקנו את הפדאלים. ואני בניהם.
אתה לא חייב לקנות אותם מייד!!
מולי
#15 · לפני 17 שנים
FIGHTER STICK זה של CH? חשבתי זה איזה שם כללי...
סתם ראיתי על האריזה שלו (של פותח האשכול) FIGHTER STICK, וכשחיפשתי בEBAY (או שזה היה אמזון), ראיתי שהCOMBAT עולה 80& והפייטר 100$.
בהתחלה לא הבחנתי שכתוב COMBAT ולא FIGHTER אז ישר הבנתי שיש איזה בעיה שההפרש לא סתם כזה

אני חשבתי ששניהם זה איזה שמות כאלה שכולם נותנים (כל החברות), ולכל אחד יש דגם אחר

כמו שתגיד ג'ויסטיק, אבל דגם, ככה חשבתי שזה סוג של ג'ויסטיק ולא שם הדגם עצמו

וכשאמרתי סט, התכוונתי פשוט לשם של החלקים, לאו דווקא לסט עצמו


אתה, בתור אחד שקונה עם MUSTOP, אתה יכול בבקשה להסביר לי על העלויות?
הסתכלתי אצלהם ב"תעריף" ולא ממש הבנתי
למשל רשום ככה :
# Product Dimensions: 8 x 9.2 x 10.8 inches ; 5 pounds
# Shipping Weight: 3 pounds

מה זה אומר? (נלקח מכאן http://www.amazon.com/gp/product/B00006B84W/ref=s9csds_c2_img3-rfc_p?pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=center-2&pf_rd_r=1J2A6E9C4DRMHDGHVC0S&pf_rd_t=101&pf_rd_p=463383371&pf_rd_i=507846)

זה אמין? ועד כמה לדעתך (או בחישוב אם אתה יכול לעשות), הHOTAS של CH יעלה, ובכמה יהיה יותר זול מבארץ (כולל המשלוח של מסטופ כמובן)


שאלה לא בנשוא של אמזון/מסטופ : HOTAS יכול לכלול פדאלים? הכוונה שבהגדרה יכולים להכנס פדלים או לא?

בכל מקרה, תודה, אני סתם מתעניין בקטע הזה, אני עוד לא ממש מתכנן לקנות
אבל כמו שאמרתי כבר פעמיים, לפעמים הMUSTOP הזה יכול להיות שימושי (שוב כמו שאמרתי, תכננתי לקנות רמקולים, כבר לא עומד על הפרק אבל יבואו עוד דברים)

רוצים להגיב?

התחברו כדי להוסיף תגובה לדיון, או הצטרפו לדיסקורד לדיון חי.