ישנם שני דברים קטנים שמפריעים לי ב"מלחמת לבנון 2.0"
1. התחילו את הכל אם הצהרת מלחמה - ממש הצהרת מלחמה - אבל לא הפעילו שום דבר מתוך מל"ח (משק לשעת חירום) . יעני מה ??? זה לא שעת חירום ??? סתם עוד מבצע של יומייים???
מה הרעיון, ללכת עם ולהרגיש בלי??? תחליטו - אנחנו במלחמה או לא? ואם במלחמה אז עד הסוף.
ואם משהו אומר: "מלחמה עד הסוף - יאלה גם נשק גרעיני" אז אני יגיד לו - כן - גם נשק גרעיני - "מלחמה קיומית" - לא? "מלחמה על הבית" לא? בשביל זה בניינו אותם כדי למנוע חורבן בית שלישי. כדי שטנקים לא יתגלגול ברחובות ירושלים, תל-אביב או חיפה.
ולכן מעצבן אותי שכולם קוראים לזה מלחמה, זה לא מלחמה, ובטח שלא מלחמה קיומית. היה פה החלטה של מדינת ישראל לצאת לקרב - החלטנו - זו מלחמה ברירה - עובדה, לפני שנתיים בערך עשו לנו בדיוק אותו דבר ולא יצאנו למלחמה. החלטנו, ואנחנו צריכים לחיות אם ההחלטה הזאת.
2. אחלה החלטנו לצאת לקרב, יופי. אגב משהו הכין מפות קרב? תוכניות מגירה? משהו?
ואם כן, למה לא השתמשו בהם (וזו השאלה היותר חשובה "מי החליט שהם לא רלוונטיות?"
😉
ואגב - מותר ליצור תוכניות קרב בדקה האחרונה, כאשר אין ברירה, אבל היה לנו ברירה. יכלנו להפציץ את לבנון שבועיים להכין בשקט כוחות ואז לצאת למתקפה קרקעית בהפתעה. אה, עשינו את זה ? לא שמתי לב. טעות שלי.
כל הסיפור הזה מזכיר לי את הבריון השכונתי שאיזה צעירציק מעצבן אותו והוא רוצה לעשות רושם וכל הזמן צועק" "תחזיקו אותי! תחזיקו אותי ואני מחתיף לצוציק הזה מכות רצח! תחזיקו אותי! למה אתם לא מחזיקים אותי?"
3. החלטנו לתקוף רק מהאויר ולסמוך על הלחץ המדיני העולמי ובתוך לבנון שירסן את החיזבאללה. יופי, אחלה, מצויין. זה משחק על הצד החזק שלנו - חיל האויר ומסכי הפלאזמה שלו. זה משחק נגד הצד החזק של החיזבאללה - מוצבים קרקעיים שהכין כבר 6 שנים לקראת פלישה ישראלית (למה שלעזלזל נחזור לשם??). חוסך כסף, מראה על חשיבה לטווח ארוך ובטחון. יאלה לעבודה.
אחרי שבועיים ושום דבר לא זז, מתחילים להיכנס ללחץ? מה קרה ? נסראללה, לא עובד לפי התוכנית? אתה רוצה להגיד לי שציפינו שיעבוד לפי התוכנית שלנו ???? אתה רוצה להגיד לי שאין תוכנית חלופית? אה, לא היתה תוכנית ריאשונית - נכון, שכחתי.
טוב, אז איפה היינו, אה כן, תוכנית חלופית. מה זה בכלל? תוכנית שמכינים אם התוכנית המקורית לא עובדת. נכון, אז יאלה להכין אותה. כן, אכשיו. ואני רוצה שהיא תהיה מוכנה מחר בבוקר. לא איכפת לי שכוחות המילואים עוד לא גוייסו ולא אומנו לקראת קרב כזה ! זו מלחמה על הבית ! זוכר?
גם בנקודת זמן הזו היתה לנו אופציה. היינו יכולים להחליט לעצור הכל ולהגיע להסכמה אם האו"ם על הפסקת אש ולהגיע להסדר, בסופו של דבר, עם החיזבאללה על החלפת שבויים.
במקום זאת החלטנו (שוב אותה מלה מעצבנת) לצאת ללחימה קרקעית שלא היינו מוכנים אליה בדיוק כמו שלא היינו מוכנים שיחתפו לנו חיילים, או לקרב רקטות עם החיזבאללה. אז אם עשינו כבר כל כך הרבה טעויות עד אכשיו עוד אחת לא תזיק נכון? אז יאלה שוב תכינו כוחות קרקעיים אבל , קטנים כאלה שרק יכנסו בפינצטה למקומות שבהם יורים. אין מודיעין? מה זאת אומרת אין מודיעין? כמה אני משלם לכם??? 4 מילארד דולר באים רק מהאמריקאיים!
אוקי, חטפנו, שוב. ועדין יורים. אז אז נכניס כוחות יותר גדולים. אבל קצת כזה. בדיוק ברמה הנדרשת. גדוד אחד של שיריון, אחד הנדסה שני לבן ואחד שוקו. אה סליחה זה רשימה אחרת. זהו עוד קצת חי"ר כדאי שיראה יפה, ואז זה יעצור אותם. מה לא שמעתי, טוב. דבר חזק! אין דרך לעזור את הרקטות קצרות הטווח. אמ. אז זהו שאם נכנס בהם עוד יותר חזק אם עוד קצת חי"ר ועוד כמה פיצוצים יפים כאלה בבירות הם בטוח יעצרו, נכון?
טוב, נמאס לי, אכשיו אני באמת מתעצבן, שלא יגידו לי מתי לעצור! מתי בפעם האחרונה נפלו על הראש נופלו קטיושות ?? אז זהו אני אכשיו באמת יוצא לקרב. אכשיו אני באמת משחרר את הצבא לנוע כרצונו. מה? לא הבנתי. say what? אין לצבא נשק? הימח"כים בצפון ריקים כי כבר שלושה שבועות הם בקרב. וכל חיל האויר עוסק רק בזה.
כל הצבא כולו עסוק רק בזה??? מה? על קרב קטנציק כזה? מה אתה משוגע! על מה אני משלם לך בכלל?! אני רוצה שכל הצבא ייהיה מרוכז רק בזה! ואני מתכוון כל הצבא! מה זה פה גנון ?? אני צריך לנהל פה את הכל??
מה? גיוס שלושה גדודי מילואים. שוב? רק עשינו את זה לפני יומיים ! אתה אמרת לי לא צריך יותר!
אה, זה בגלל המבצע החדש שלי. אוקי בסדר. גייס אותם. אבל אני רוצה את דוח ההתקדמות מחר בבוקר על השולחן שלי בעיריה ...אמ... במשרד התמת...אמ... איפה אני אכשיו? אה כן, משרד ראש הממשלה. איזה צליל יפה יש לזה. ואם כל התוצאות כבר בפנים! ושיראה יפה! ואם אנימציות כמו שאני אוהב...
למחרת בבוקר....
מה ! למה המבצע שלי בוטל ?! ואיפה הקפה שלי! אני לא חיי בלי קפה....
המצבע בוטל כי הוא פורסם בתקשורת לפני שהמפקדים בשטח קבלו את ההוראות.
מה! איזה מן מפקדים יש לכם! הם לא רואים ערוץ 10? כל יום יש שם ניתוחים קרב מעלפים שלא היו מביישים צבא אמיתי! אם ציורים כאלה יפה ותמונות ממזלטים. הם גם נראים כאלה חתיכים בחליפות שלהם. לא כמו המדים שלך , אתה נראה כמו שוטר בכחול תכלת הזה.
הם לא צריכים את ההוראות שלך בכתב תעביר להם בעלפה ואני רוצה אותם אותם נעים כבר היום. מה ? דבר חזק אני לא שומע טוב! החיזבאללה גם שומע חזשות 10? הצחקת אותי. מה ? הם אוהבים את יעקב אילון ומיקי חיימוביץ כמו שאני אוהב? ואלה יש להם טעם טוב.
אל תסטה מהנושא! הנושא הוא החיילים שלנו בלבנון... ידעת שכבר קוראים לזה מלחמת לבנון השניה? אני אוהב את השם הזה זה נותן לזה נופך גראנדיוזי. משהו שאני יוכל להתגאות בו בסוף... איך עשינו מנסראללה הזה קציצות.
אה, איפה היינו? נכון, תיכננון את הקרב הקרקעי הגדול. הפעם שלא כמו בפעם הקודמת, אני רוצה מסוקים. הרבה מסוקים. הפרשנים אומרים שאנחנו לא מספיק אגרסיביים ולא נותנים את כל מה שיש. אז זהו אני יראה להם מה זה אגרסיביים! אני רוצה הפעם שהשתמש בכלל הצעצועים החדשים שקנינו. אני רוצה טנקים רצים על הגבעות כמו שהיה לאריק בסיני. אני רוצה מסוקים מקיר לקיר אם צנחנים כמו שהיה לאריק במטלה. ואני רוצה גשר מעל התעלה שמיצרים לא יחשבו שוב לתקוף אותנו!
מה, המצרים לא תוקפים? הם עוזרים לתווך ולהרגיע? ואלה? וכל זה בגלל שיש לנו איתם הסכם שלום? באמת? אני בשוק.
אוקי, אז מה היה לנו? שני חטיבות טנקי מרכבה סימן 4- check . חטיבת הנדסה אחת - check. שלושה חטיבות חיר - אין לנו? הם לא מוכנים כי רק גייסנו אותם אתמול וכל השאר עסוקים.... המממ... מה נעשה? אני יודע! נוציא מפה ונכניס אותם לשם. ככה הם יהיו רעננים כאלה וגם יכירו טוב את השטח לקרב הגדול שלי. אוקי, אז הפעם שלא יופיע בערוץ 10 אה?
אה, ואני רוצה תמונות למזכרת. כן, שמעת טוב. אני רוצה שיהיו כתבים כאלה שניכנסים ביחד אם הכוחות ומדווחים מהשטח - כמו שיש ל- CNN. זה מצטלם יפה בחדשות
אוקי, אז אמרנו מחר בבוקר נכון? מצויין, אקשן! תמיד רציתי להגיד את זה. יאלה נתראה מחר במשרד.
עצוב, אבל לדעתי ככה זה היה.
watch your six, i'm behind you
נערך לאחרונה: לפני 19 שנים