100 חברים מחוברים
הצטרפו עכשיו
בית פורומים פאלקון אלייד פורס סרטים מתוך אימונים בטייסת 108 [נוספו גרסאות YouTube]
דיון

סרטים מתוך אימונים בטייסת 108 [נוספו גרסאות YouTube]

14 הודעות 2,820 צפיות לפני 18 שנים
#1 · לפני 18 שנים
ערב מצויין,

כזכור טייסת "העילית" הוקמה לפני כחודשיים ומאז אנחנו מתאמנים באינטסיביות בא"א ובא"ק, תוך דגש על מציאותיות בטיסות ומעבר להם במסגרת הפועלת כטייסת. להלן קישורים להורדת סרטים שהוקלטו באימונים. נשמח לשמוע תגובות ולענות לשאלות במידה ויהיו.

לאחר לחיצה על קישור יש להמתין מספר שניות ובצד ימין למטה יופיע הקישור כך -
Save file to your PC: click here

אימון קרב אוויר זוגות






איכות גבוהה:
http://www.2shared.com/file/3393021/c600c89f/kaaz_108.html



אימון הפצצה זרעית במטווח
הסרטון פורסם כאן בעבר בעריכה שונה, זאת גירסה מקוצרת ותכליתית יותר.





איכות גבוהה:
http://www.2shared.com/file/3393317/6088030/lgb_training-108.html

נערך לאחרונה: לפני 18 שנים · 2 עריכות
#2 · לפני 18 שנים
ךךך רגע לפני ההפלה חבל שהסטיק שלו נדפק , ראו הוזהרתם מי שהתרסק זה בגלל הקוגר שלו . קוגר מפלצת פלדה שלא כדאי שתצא משליטה..
😢
"במקום בו אין אנשים השתדל להיות איש"
#3 · לפני 18 שנים
זאת לא הסיבה היחידה, הוא נהיה מקובע על המטוס שרדף אחריו (עליך 🙂 ) וכשהבחין בטעות וניסה לתקן זה כבר היה מאוחר מדי, התקלה בקוגר החמירה את המצב.

חבר'ה 80 צפיות ואין תגובות? תתעוררו 😱
בקרוב גרסאות Youtube לעצלנים...
#4 · לפני 18 שנים
Echo כתב/ה:
בקרוב גרסאות Youtube לעצלנים...

חחח.. לזה חיכיתי 🙂
#6 · לפני 18 שנים
סרטון ראשון מהטובים שראיתי-פשוט מעולה.אפשר לחשוב שזה אימון אמיתי ממש.
#7 · לפני 18 שנים
Echo,

הורדתי את הסרטים ...הראשון יפה יותר ....אהבתי לראות...
אם אפשר בפעם הבאה איכות קצת יותר גבוהה שיהיה ניתן לראות את ה HUD בצורה נקייה יותר זה ממש יוסיף....
בכל מקרה אחלה של סרטון
#8 · לפני 18 שנים
סרטונים יפים מאוד, רק בנוגע לסרטון הראשון- נדב"ר.
אתם משתמשים הרבה בסלנג בקשר (אם מישהו בא מאחורי תעיף אותו), ודברים בסגנון הזה. זה לא ממש מראה על מקצועיות.
כמו כן בקשר בחיל האויר, צריך להשתמש בכמה שפחות מילים, לדבר קצר ולעניין. לא למרוח משפטים כמו "אני רואה אותו, הוא עליך, הוא ב6 שלך, אני עוקב אחריו, אני אפיל אותו..." אלא פשוט לקצר למשהו בסגנון "אויב בשעה 6 שלך אני נכנס אליו להפלה", או משהו בסגנון.

בכל מקרה סרטונים יפים מאוד, בהצלחה בהמשך הדרך.
#9 · לפני 18 שנים
לא מסכים לגמרי אפיק , אז נכון שיש נדב"ר והכל , אבל המפתח להצלחה הוא לדבר כמה שיותר בקרב , להעביר כמה שיותר פרטים במיוחד בקרבות זוגות , לפעמים הנדב"ר פשוט מוגבל מדי כדי להעביר את כל הפרטים בצורה הכי ברורה.

!No Shnizel?No B&Z
Pilot that counts on missiles will die by the gun
#10 · לפני 18 שנים
afik_t_king כתב/ה:סרטונים יפים מאוד, רק בנוגע לסרטון הראשון- נדב"ר.
אתם משתמשים הרבה בסלנג בקשר (אם מישהו בא מאחורי תעיף אותו), ודברים בסגנון הזה. זה לא ממש מראה על מקצועיות.
כמו כן בקשר בחיל האויר, צריך להשתמש בכמה שפחות מילים, לדבר קצר ולעניין. לא למרוח משפטים כמו "אני רואה אותו, הוא עליך, הוא ב6 שלך, אני עוקב אחריו, אני אפיל אותו..." אלא פשוט לקצר למשהו בסגנון "אויב בשעה 6 שלך אני נכנס אליו להפלה", או משהו בסגנון.

בכל מקרה סרטונים יפים מאוד, בהצלחה בהמשך הדרך.


אפיק, זה לא מדוייק.
הקשר צריך להיות פנוי כמה שיותר ושכולם יבינו בדיוק מי מדבר ומה הוא רוצה.

בקא"ז הסיפור מאוד פשוט כל זוג יושב על ערוץ משלו. ולכן שני המשתתפים בקרב יודעים מי מדבר. אם זה לא אתה זה הוא.. אז לשמוע משפטים כמו "תעיף אותו ממני", "שים לב הוא הפך ימינה והוריד את האף", "הוא יושב חזק, תהפוך ימינה" או אפילו תיאורים מפורטים על המקצוע של האמא של הפיפר, זה הגיוני בדיוק כמו לשמוע "רות קשר עין, נכנס".

הרעיון העיקרי, כמו שאמרתי, זה לשמור את הקשר פנוי, כדי שתמיד מישהו יוכל לשחרר את המשפט "שבור, נורים, טיל שעה 3 שלך".

אגב, אתגר אמיתי הוא בקרבות רביעיה (או שני זוגות על אותו הערוץ) - אז מתחילה בעיה רצינית לזהות מי מדבר ועל מי. והבלאגן בקשר חוגג.

יש סיפור די מפורסם ממלחמת ההתשה או מיום כיפור.
באחד מקרבות האויר ההמוניים שהכיל מירז'ים וקורנסים מצידנו ומיגים מצריים (בעיקר מיג 21) טייס מיראז' ראה מיג נכנס לעמדה מאוד מאיימת על קורנס שהיה עסוק במיג אחר.
בקשר הוא נתן את התיאור הכי מפורט שהוא יכול היה לתת באותו הרגע כדי להזהיר את הקורנס הזה - "קורנס שטס מערבה ליד ברדוויל - לשבור".
התוצאה היתה שכל הקורנסים באיזור, גם כאלה שהיו שניה לפני הפלה עזבו הכל ושברו.
אותו מיראז' הפיל את המיג המאיים כמה שניות אח"כ וכולם חזרו הביתה כדי לספר את הסיפור.
אם נדמה לכם שאני ציני/סרקסטי ו/או בעל חוש הומור מעוות - לא טעיתם!
נערך לאחרונה: לפני 18 שנים
#11 · לפני 18 שנים
בעניין האיכות, הסרטים מוקלטים באמצעות ווידאו (יציאה מכרטיס המסך) ולכן יש מגבלה על הרזולוציה והתע"ל לא ברור בחלק מהזמן, בעיה מוכרת, אבל עד שFRAPS לא תגזול 40GB בכל הקלטה ותאט את המחשב זה הפתרון הכי טוב להקלטת משימות שלמות + קול וקשר.

אפיק בעקרון אתה צודק, אבל תשובה סופית בעניין יהיה אפשר לקבל רק מהאזנה להקלטות קשר בזמן תרגולים אמיתיים. מהניסיון שלי בצבא גם כשמוגדר נדב"ר הרבה פעמים מדברים בצורה חופשית יותר בקשר, במיוחד אם הקשר מוצפן כפי שצריך להיות. במצבי לחץ יש הרבה מאוד דיבורים. נוסף על זה הטייסת בשלבי תרגול ועם הזמן דברים משתפרים ונהיים מובנים מאליהם גם ללא דיבורים.
#12 · לפני 18 שנים
אפיק, יש נדב"ר וזה סבבה, אבל... לשמור בקור רוח על נדב"ר ברור ומוגדר כשאתה באמצע קרב ומטוסים מתיישבים על הזנב אחד של השני זה לא דבר מובן מאליו וגם לאו דווקא נכון בחלק מהמצבים.

מכיוון שלכל זוג יש ערוץ משלו, עומס הקשר בערוץ הוא יחסית קטן וגם אם אומרים משהו כמו "הוא על הזנב שלך, הוא על ה-6 שלך, תשבור" ומעט חוזרים על עצמך זה לא כל כך קריטי כי שצף המילים הוא מהיר.

אני מסכים שגם בשעת קרב צריך להיות תמציתיים ותכליתיים כמה שיותר, אבל אני לא חושב ששימוש במשפטים כמו "תעיף אותו" מראים על חוסר מקצועיות, ואני אומר את זה כמי ששמע כמה הקלטות מקוקפיטים ישראליים בעבר.
Tolko
טייס סדיר
טייסת 108 "העילית"
#13 · לפני 18 שנים
uri_ba כתב/ה:יש סיפור די מפורסם ממלחמת ההתשה או מיום כיפור.
באחד מקרבות האויר ההמוניים שהכיל מירז'ים וקורנסים מצידנו ומיגים מצריים (בעיקר מיג 21) טייס מיראז' ראה מיג נכנס לעמדה מאוד מאיימת על קורנס שהיה עסוק במיג אחר.
בקשר הוא נתן את התיאור הכי מפורט שהוא יכול היה לתת באותו הרגע כדי להזהיר את הקורנס הזה - "קורנס שטס מערבה ליד ברדוויל - לשבור".
התוצאה היתה שכל הקורנסים באיזור, גם כאלה שהיו שניה לפני הפלה עזבו הכל ושברו.
אותו מיראז' הפיל את המיג המאיים כמה שניות אח"כ וכולם חזרו הביתה כדי לספר את הסיפור.


סיפור די ידוע, המשך הסיפור הוא כשחזרו טייסי הקורנס לבסיס, הם התלוננו בפני מפקד חיל האוויר על הטייס מיראז' החוצפן שצעק לכל הפאנטומים לשבור, הם התלוננו שהוא צעק כדי לגנוב להם את כל ההפלות... 😛

VIFF
its not a bug, its a design feature
#14 · לפני 18 שנים
afik_t_king כתב/ה:סרטונים יפים מאוד, רק בנוגע לסרטון הראשון- נדב"ר.
אתם משתמשים הרבה בסלנג בקשר (אם מישהו בא מאחורי תעיף אותו), ודברים בסגנון הזה. זה לא ממש מראה על מקצועיות.
כמו כן בקשר בחיל האויר, צריך להשתמש בכמה שפחות מילים, לדבר קצר ולעניין. לא למרוח משפטים כמו "אני רואה אותו, הוא עליך, הוא ב6 שלך, אני עוקב אחריו, אני אפיל אותו..." אלא פשוט לקצר למשהו בסגנון "אויב בשעה 6 שלך אני נכנס אליו להפלה", או משהו בסגנון.

בכל מקרה סרטונים יפים מאוד, בהצלחה בהמשך הדרך.


אני יכול רק לענות על זה בשאלות.

מתי בפעם האחרונה עשית קרב זוגות?
למה אתה חושב שסלנג מעיד על חוסר מקצועיות?
האם שמעת אי פעם קרב זוגות במציאות?

מה שנכון לגבי, זה שהתשובה שלי היא כן לגבי השאלה השלישית מדי שובעיים יוצא לעשות קרב זוגות ושסלנג קיים גם במציאות.
החוק הוא פשוט, עשה מה שצריך כדי להעביר מסר כמה שיותר מפורט אך בקיצור, אימון קיים כדי לעושת וללמוד.
אתה מוזמן לעלות לטיסה ולתת דוגמא של השפה שלך בקרב זוגות. (תגיד מתי ונסדר את זה)

בכל מקרה תודה על הביקורת תמיד טוב שיש כזאת.
"במקום בו אין אנשים השתדל להיות איש"

רוצים להגיב?

התחברו כדי להוסיף תגובה לדיון, או הצטרפו לדיסקורד לדיון חי.