106 חברים מחוברים
הצטרפו עכשיו
בית פורומים קמפיין מלחמת העצמאות 1948 משימה מס' 5 - תוכנית פעולה - היום - יום א', 23.03.08, 21:30
דיון

משימה מס' 5 - תוכנית פעולה - היום - יום א', 23.03.08, 21:30

18 הודעות 4,651 צפיות לפני 18 שנים
#1 · לפני 18 שנים
מזג-אוויר:

חזוי גשם ואולי אף שלג, בסיס עננים בגובה 500.
כלומר, ייתכן מאוד שניתקל בעננות נמוכה וצפופה עם רוחות חזקות וגשם. מי שיתחיל ב-AIRSTART אולי יתחיל בתוך עננים. במידה וזה המצב, יש להפעיל אורות ניווט ו/או עשן ולהנמיך בעדינות תוך הקפדה לא לסטות במידה רבה מכיוון הטיסה. כמו כן יש סיכוי למשבי רוח, אז יש לבצע את היעפים לאט ובזהירות. בנוסף, חשוב מאוד להזהר בהמראה, נחיתה והסעה ובעת טיסה בשטח גבוה.

שימו לב לשעת ההמראה - 18:00. האור יהיה מועט והשמש תהיה נמוכה במערב. תיתכן ראות גרועה, ביחוד בגובה נמוך מתחת לעננים.



יעדים:

1) פגיעה בצבא הירדני ומניעת כיבוש ירושלים.
2) פגיעה בצבא המצרי.
3) עצירת התקדמות השריון המצרי בחזית.
4) השגת מודיעין לגבי תנועת צבאות ערב וכיווני ההתקדמות שלהם.



כוחות קרקע וים:

1) כוחות שהתגלו ו/או נפגעו במשימה הקודמת יזוזו לעמדות חדשות, במידה והדבר אפשרי.
2) שיירות אספקה ומשאיות ימשיכו להניע דלק ליחידות הלוחמות.
3) ספינות אספקה יונעו כדי להוביל דלק למאגרי הדלק שלנו.



כוחות אוויר על פי בסיסי המראה:


שימו לב, במשימה זו קיבלנו תגבורות והן יתחילו ב-Airstart מול חופי תל אביב, בגובה 750 מטרים. למתחילים באוויר - שימו לב לבסיסי הנחיתה שהוקצו לכם.


Airstart תל אביב (J9)

6 מטוסי אוויה (Bf-109G) חמושים בתותחי כנפיים יתקפו את הלגיון הערבי שמתקרב לירושלים מצפון (O12 נאמפד 7). הכוחות סמוכים לעיר וצפויים להתקדם לתוכה במשימה הקרובה. בשום אופן אין לתקוף כוחות בין חומות העיר העתיקה! רשאים לתקוף כוחות שנעים דרך "פרברי" העיר. בסיס נחיתה - הרצליה.

4 מטוסים קלים (p11) יתקפו כוחות מצריים בסמוך לבסיס אל-עריש (M3 נאמפד 9). ייתכן שנמצאות ספינות אויב סמוך לאל-עריש, לכן כדאי לגשת למטרה מדרום כדי להמנע מהנ"מ הימי. לאחר התקיפה יוכלו להמשיך צפונה למטרות משניות: עזה (M5 נאמפד 7), חאן יונס (M5 נאמפד 5) ולמעשה כל יחידת אויב שנעה צפונה. בסיס נחיתה - לוד (כן כן, עם הכוחות שמאיימים על חצור נשתמש בו כבסיס חירום למטוסים הקלים) או הרצליה.


חצור (M8 )

2 מטוסים קלים (p11) יתקפו כוחות מצריים שככל הנראה יחצו את הכשר ב-M8 נאמפד 2. במידה ואין במקום מטרות רכות אלא טנקים בלבד, יש לעבור למטרת חלופיות: עזה (M5 נאמפד 7), חאן יונס (M5 נאמפד 5) ואל-עריש (M3 נאמפד 9).


חיפה (F11)

2 מטוסי אנסון (Pe-3) חמושים בפצצות 100 ק"ג יתקפו את הגשר במשבצת M9 נאמפד 2 כדי לחסום את כיוון ההתקדמות של השריון המצרי. אין להכנס לאיזור במידה ומדווח על פעילות אויב. נחיתה בהרצליה.

2 מטוסי אוויה (Bf-109G) חמושים בתותחי כנפיים יספקו חיפוי קרוב לשני האנסונים שתוקפים את הגשר ב-M9. לאחר נחיתת האנסונים בהרצליה זוג האוויות חופשי למלא תפקידים אחרים: סיוע לשישיית האוויה בתקיפה באיזור ירושלים (O12 נאמפד 7) או למטוסים הקלים התוקפים כוחות מצריים.



מודיעין:

יפורסם בקרוב.



מדריך א"ק ומשימת אימון:

יש לקרוא ולהפנים, מומלץ להתאמן מראש.
http://www.preflight.us/HE/ftopict-9892.html



הנחיות:


שיטת התקיפה

אנסונים - מטוסים יקרים שנשלחים במשימה זו ליעד מסוכן. תיתכן פעילות מטוסי קרב של האויב באיזור. המטוסים הקלים שתוקפים בחזית הדרום יספקו לאנסונים תמונת מצב של האיזור (בייחוד זוג המטוסים הקלים שממריא מחצור). האנסונים יכנסו למטרה רק במידה ואין פעילות אווירית של האויב באיזור ויעשו זאת תוך שימוש בעננים וכמה שיותר במהירות. כל עוד לא ניתן להכנס למטרה, ימתינו רחוק מערבה מהאיזור.

אוויות - יש להטיס את האוויה בזהירות - הן יקרות ערך ולא פשוטות באוויר-קרקע, בעלות נטיה לא להתאושש מהצלילה. יש לשמור על מהירות לא גבוהה ולבצע את היעפים לפי הספר. כאשר תוקפים טנקים, יש להגיע אל הטנקים מהצד.

כללי עימות עבור האוויות - לתקיפה מוקצבות 10 דקות. יש להבין שכל זמן מעבר לכך הוא זמן שאול ורצוי להתרחק מהאיזור ולהגיע לנחיתה בדרך עוקפת. יש להתרחק מכל מגע שאינו מזוהה כידידותי. יש לתקוף אך ורק אם ניתן להפיל במהירות, ולאחר מכן להתחמק מהאיזור. ההנחיה עבור מבנה אוויות שמותקף על ידי ספיטים ללא ייתרון מוחלט ברור ומובהק היא להתפזר לבודדים ולברוח בכיוונים מנוגדים, ולאחר מכן לחזור בגובה נמוך בנתיב עוקף לנחיתה. על פי שיקול דעת ניתן להתגונן כזוג אך לא בכל מחיר - עד כמה שזה לא מתיישב עם התפיסה שלנו של סיוע הדדי, אין ברירה ומי שהצליח לברוח תפקידו בשלב זה של הקמפיין הוא להחזיר את המטוס הביתה בשלמותו.

יוקלט טראק מהגיחה ואנחנו נסקור אותו לאחר מכן וננסה לזהות במבט חיצוני כוחות אויב. כלומר, ישנה חשיבות גדולה לכיסוי שטח כמה שיותר גדול מאיזור המטרה בטיסה, גם אם לא מצאתם מטרות - אולי בדיעבד נצליח לאתר אותן ולתקוף במשימה הבאה. במידה וסיימתם לתקוף קבוצת מטרות המשיכו לחפש ולסרוק את האיזור - יכולות להיות מטרות נוספות!

למרות שהנ"מ ברוב האזורים לא חזק מאוד, יש לשמור מרחק ומהירות גבוהה (כזכור אפשר לקבל בקלות Pilot Kill ב-p11). בנוסף, יש להיעזר בשיטת ההסחה כאשר תוקפים נ"מ או איזור מוגן בנ"מ - לפני הגעה למטרה יש לפצל את המבנה ולהקיף את המטרה מכיוונים שונים ולזהות עמדות נ"מ שיורות. אנחנו נשאף לצלול על עמדה שיורה באותו רגע על טייס אחר ואף פעם לא על עמדה שכבר מבויתת עלינו. כך אפשר להשמיד נ"מ כשהקנה מכוון לכיוון אחר לגמרי.

במידה וסיימתם לתקוף את איזור המטרה שלכם, או לא נמצאו בו מטרות בוודאות, ניתן לתאם בקשר ולדווח על מעבר לאיזור מטרה אחר. כל עוד יש תחמושת - נותנים להם בראש!


קשר

אנו נתחלק לתדרים על פי איזורי מטרה. יש להגדיר מקש Whisper שבאמצעותו ניתן לפרוץ לכל התדרים בצורה הבאה:

Settings -> Key Settings -> Add
יש לקבוע צירוף מקשים ולהגדיר אותו ל-
Whisper to -> Channel Pre-defs -> Channel Family

גיבוי לפריצה הוא צ'אט ב-MY ARMY.

טייסת 242 תהיה איתנו על הקשר. בעת שידור ב-Whisper או בתדר בו טסים שותפינו מטייסת 242 יש לדבר באנגלית בלבד!

דיווחי חובה בפריצה לכל התדרים הנדרשים מכל מבנה:
1) באוויר.
2) עזיבת השדה.
3) לפחות דיווח מיקום אחד בדרך למטרה.
4) הגעה לאיזור המטרה.
5) עזיבת איזור המטרה - דיווח תוצאות/אבידות/מצב תחמושת.
6) לפחות דיווח מיקום אחד בדרך חזרה לבסיס.
7) נחיתה.


הערות נוספות

*זהו קמפיין דינמי - אובדן מטוסים נגרר למשימות הבאות. אסור לנו לאבד מטוסים! היו זהירים, אל תקחו סיכונים מיותרים מול נ"מ ואיומי אוויר והחזירו את המכונות הביתה!

*יתרה מכך - זוהי משימת COOP - כלומר לא ניתן להמריא מחדש.

*אנחנו נדרשים לזהירות מקסימלית בהמראה - הסבלנות ל-Restartים תהיה מינמלית. כזכור המשימה מארגנת את המטוסים על המסלול בטור במנועים כבויים. סדר הפעולות כדי למנוע תאונות בהמראה:
הנעת המנוע, סיבוב אף המטוס הצידה על מנת לראות מי המטוסים הנמצאים לפנים (באמצעות בלימה דיפרנציאלית), קבלת אישור המראה מהמוביל, המתנה שלוש שניות לאחר תחילת ריצת ההמראה של המטוס שלפנינו, יישור המטוס והמראה.



לו"ז:

21:30 - התכנסות ב-TS ותדרוך, נא לא לאחר!
22:00 - תחילת המשימה (אני מקווה)
23:30 - סיום המשימה

במשימה זו תהיה הקפדה יתרה על התחלה בזמן, נא לא לאחר ולהיות יעילים ככל שניתן!!!



שיהיה בהצלחה, נתראה מחר!



Twister.


צוות ניהול ראשי - פריפלייט
נערך לאחרונה: לפני 18 שנים · 2 עריכות
#2 · לפני 18 שנים
מודיעין חלק א' - הבהרות בעניין ירושלים:





החלק המוקף בחומה ומסומן בתצלום הוא העיר העתיקה. כוחותינו (הדלים מאוד) נמצאים בתוכה. כללי הקמפיין אוסרים תקיפה מהאוויר של העיר העתיקה, ולכן בשום מקרה אסור לתקוף כוחות שנכנסים לתוכה!

ניתן לתקוף באופן חופשי כלים שנעים דרך שאר חלקי העיר.

הכוחות הירדניים צפויים להגיע בעיקר מכיוון צפון, וסביר שלפחות חלקם כבר עכשיו קרובים מאוד לעיר ועומדים על גבולותיה. ייתכן אף שכוח מסויים של האויב נמצא סמוך לעיר מדרום מערב ואולי כבר בתוכה (הכוונה בכל הפיסקה הזאת היא לא לעיר העתיקה).

המטרה שלנו תהיה להגיע למקום כמה שיותר מהר ולהשמיד כמה שיותר מהלגיון הערבי, בייחוד הארטילריה (75 מ"מ) שמורכבת על שריוניות, על מנת לתת לכוחותינו סיכוי גדול יותר בלחימה בתוך העיר העתיקה.


צוות ניהול ראשי - פריפלייט
#3 · לפני 18 שנים
יש לי רעיון אסטרטגי.. לדעתי המצרים רצים מהר מידי קדימה... אנחנו יכולים להכין להם מלכודת דבש דיי יפה...
לדעתי יש להשמיד כבר עכשיו את הגשר ב-M9 NUM 2 ואת הגשר הצמוד ב-M9 NUM 6, כשכל הכוחות המצרים יעברו את הגשר ב-M8 NUM 2 יש להשמיד גם את הגשר הזה ואז הכוחות המצרים יתקעו בחיץ בין M9 NUM 2 לבין 2 M8 NUM ללא אספקה ומרגע זה אפשר לכתוש אותם מהאויר וגם לדחוף להם פשיטות של חי"ר ושריון מכיוון מזרח, לת"א הם לא יגיעו כ"כ מהר...

לדעתי חובה לעשות את זה בכל מחיר ומהר ככל האפשר!! (גם במחיר האנסונים, הם אמנם יקרים אבל אם המצרים יגיעו לת"א האנסונים לא יהיו שווים הרבה מבחינתנו), ללא הפלת הגשרים המצרים שוטפים הכל עד לת"א (מזכיר קצת את סיפור גשר עד-הלום)...
#4 · לפני 18 שנים
לצערי, הפעם לא אוכל להשתתף במשימה.
לדעתי, ההקצאה של 6 אוויות לטובת ההגנה על ירושלים הינה הכרחית.
לפי הטראק הקודם לכוחות הירדניים יש רק כלי נ"מ אחד. הוא אומנם מספק אש יפה, אבל השתקתו תסייע גם לראש שקט אצל התוקפים וגם תפחית את סיכויי החשיפה בפני הספיטים.

שים לב לענין זוג הדקוטות שפושטות עלינו בכל משימה - הגיע הזמן לעצור גם את זה. ניתן לצורך כך להשתמש בזוג האוויות שיחפו על האנסונים במידה וישאר להם די תחמושת/דלק לאחר נחיתת האנסונים.
#9 · לפני 18 שנים
זה קצת בעייתי כי אני נמצא בבסיס...לצערי יש הרבה עבודה בטייסת 😄 , אני נמצא בסופי שבוע בבית
#11 · לפני 18 שנים
הבנתי תודה כנראה אני יעשה סוף שבוע הבא כשאחזור מהבסיס, אם מי אני יכול לדבר כדי להצטרף אליכם?
#13 · לפני 18 שנים
מעולה שבוע הבא אני אתכם! דרך אגב קוראים לי אלכס אני גר בדימונה בן כמעט 19 משרת בצבא(טכנאי דרג א ראם) ומת כבר לראות מה זה המשחק הזה! 😛

רוצים להגיב?

התחברו כדי להוסיף תגובה לדיון, או הצטרפו לדיסקורד לדיון חי.