137 חברים מחוברים
הצטרפו עכשיו
בית פורומים פאלקון אלייד פורס שאלות
דיון

שאלות

27 הודעות 4,155 צפיות לפני 18 שנים
#2 · לפני 18 שנים
תנסה את FF5 כשיצא.
אני הגעתי לקצת יותר מ-900 קשר.
VIFF ציינת מהירויות בהן ניתן להגיע למאך, אך לא ציינת באיזה גובה...
מאך זה חלוקה בין מהירות דינאמית ללחץ סטטי (גובה בקירוב) כך שאין משמעות לנתון המהירות אם לא אומרים באיזה גובה מדובר. ככל שתעלה בגובה, תוכל לקבל מספר מאך גבוה יותר.
#3 · לפני 18 שנים
RIAIS כתב/ה:תנסה את FF5 כשיצא.
אני הגעתי לקצת יותר מ-900 קשר.
VIFF ציינת מהירויות בהן ניתן להגיע למאך, אך לא ציינת באיזה גובה...
מאך זה חלוקה בין מהירות דינאמית ללחץ סטטי (גובה בקירוב) כך שאין משמעות לנתון המהירות אם לא אומרים באיזה גובה מדובר. ככל שתעלה בגובה, תוכל לקבל מספר מאך גבוה יותר.


RIAIS,
אשמח אם תוכל לפרט עוד בנושא...
מהי מהירות דינאמית?

לפי מה שאני הבנתי מאך היא החלוקה בין מהירות הגוף לבין מהירות הקול בתווך.
כלומר: אם הגובה עולה הצפיפות יורדת ולכן מהירות הקול בתווך(אוויר במיקרה הזה) עולה
ולכן למשל 1225 קמ"ש בגובה פני הים זה מאך 1, אך בגובה רב 1225 קמ"ש זה פחות ממאך 1, לא?
#5 · לפני 18 שנים
בעיקרון מהירות הקול לפי דעתי משתנה בין איזורים גבוהים לנמוכים.
באיזורים גבוהים יש פחות חמצן, והמרכיבים באוויר הם דלים יותר מאשר בגובה נמוך.
מזאת ניתן להסיק שבגובה נמוך מהירות הקול היא אמורה להיות נמוכה ביחס למהירות הקול בגובה גבוהה בשל הדיחוס שהיא צריכה לעבור דרכו באוויר וריכוז החלקיקים באיזורים נמוכים.
מ"ט 110 אבירי הצפון
www.110vfs.2ya.com
טייס בצוות האווירובטי
#6 · לפני 18 שנים
בעיקרון מהירות הקול לפי דעתי משתנה בין איזורים גבוהים לנמוכים.
באיזורים גבוהים יש פחות חמצן, והמרכיבים באוויר הם דלים יותר מאשר בגובה נמוך.
מזאת ניתן להסיק שבגובה נמוך מהירות הקול היא אמורה להיות נמוכה ביחס למהירות הקול בגובה גבוהה בשל הדיחוס שהיא צריכה לעבור דרכו באוויר וריכוז החלקיקים באיזורים נמוכים.
מ"ט 110 אבירי הצפון
www.110vfs.2ya.com
טייס בצוות האווירובטי
#7 · לפני 18 שנים
המטוס מודד מהירות דינמית בעזרת הצינור פיטו שלו. זוהי מהירות מכשירית IAS.
יש מחשב נתוני אוויר שנקרא CADC שמתקן את המהירות ומציג בתע"ל נתון מתוקן CAS.
אתה הפכת את הלוגיקה. כשעולים בגובה יותר קל להגיע למאך כי צפיפות האוויר יורדת אז יש פחות חיכוך עם האוויר ולכן ניתן לטוס מהר יותר.
כל דיגמי ה-F-16 מוגבלים ל-2.05 מאך בגובה 30000 רגל או 800 קשר.
#8 · לפני 18 שנים
נכון, כשעולים צפיפות האוויר יורדת לכן יש פחות חיכוך עם האוויר ולכן ניתן לטוס יותר מהר
אך השאלה שלי היא :

האם מאך בקמ"ש בגובה פני הים הוא נמוך/גבוה ממאך בקמ"ש בגובה רב? ולמה?


תודה .
#9 · לפני 18 שנים
מה שאני יודע שב-RV שמגיעים למהירות כזאת לא שומעים כלום יותר בתא טייס רק שריקה קטנה
אבל מחוץ לתא טייס שומעים את המנועים מאוד מאוד מאוד חזק!
אז תעביר למבער מלא תטוס מבחוץ ואז אולי תשמע תבום על קולי.
- טל אלמשעלי -
Don't bend, don't break, baby, don't back down
#10 · לפני 18 שנים
כפי שאני יודע, לא נשמע בום על קולי בתוך המטוס, כי הוא נע מהיר יותר מהקול בשלב זה.
גם במהירות על-קולית, רואים את המטוס חולף מעלייך ורק לאחר מכן שומעים אותו, כי הוא נע מהר מהקול.
שבירת מחסום הקול מייצרת גלי הדף שנשמעים כקול רועש. דבר זה קורה בחרטום וקצת מלפני הגה הגובה לרוב.
לכן בגלל מהירות המטוס הגדולה ממהירות הקול, אז הקול של הפגיעה בחרטום אינו יכול להשיג אותו, ומפגר מאחוריו. לכן בתא הטייס
משתורר שקט פסטוראלי מיד לאחר מעבר מהירות הקול וגם תוך כדי המעבר, כי את המנוע גם לא שומעים.

מיוחס למציאות.
#11 · לפני 18 שנים
חברים,
מזכיר לכם פרט קטן שנראה שנשכח.
יש כמה סוגי מהירות אוירית.
יש לנו את המהירות המכשירית (IAS)
מהירות מכשירית מכויילת (CAS)
ומהירות אויר אמיתית (TAS) המחושבת לגובה פני הים.

מהירות הקול היא בערך 300 מטר לשניה בגובה פני הים. כלומר 640 קשר TAS.

ככל שעולים בגובה לחץ האויר פוחת ולכן מהירות האויר המכשירית (IAS) יורדת אף על פי שמהירות האויר האמיתית (TAS) נשארת קבועה.

ניתן לראות את זה בזמן טיפוס בכוח מלא, כאשר המהירות המכשירית (IAS) יורדת, אך מס' המאך ממשיך לעלות.

אני לא זוכר את המספרים המדוייקים לגבהים סבירים, אבל אני יכול לתת דוגמה קיצונית, מעבורת החלל.
כאשר היא בשלבים הראשונים של הכניסה לאטמוספירה בגובה 400,000 רגל, היא מראה מהירות אויר של כ0-100 קשר, בעוד בפועל המהירות מאך 26 עד מאך 24, או יותר מ8 ק"מ בשניה!

בפאלקון הבום העלקולי לא מדומה (בלוקאון דווקא כן).

ועוד כמה עובדות לא מעניינות.
1. למטוס יש למעשה שני גלי הלם על-קוליים (הבום הוא למעשה השפעת גל ההלם), אחד בחרטום ושני קטן יותר בשפת ההתקפה.
2. לאורך השנים שימש הבום העל-קולי כאמצאי הרתעה בשימוש חה"א.
ביוני 69 בזמן מלחמת ההתשה ביצעה רביעית מיראז'ים בטיסת צילום בום על-קולי בגובה נמוך מעל קהיר. וגרמו לכמה זגוגיות בעיר להתנפץ.
מאוחר יותר באותה שנה, בנובמבר, רביעית קורנסים חזרו על אותו התרגיל. קורנס כידוע הוא פחות מטוס ויותר קיר מעופף בהשוואה למיראז'. ולכן הפעם המיצרים הרוויחו גם סדקים בקירות (בנוסף להרבה מאוד חלונות שבורים)
גם סוריה קיבלה כמה "בומים" האחרון שבהם היה מעל ארמון הקיץ של הנשיא לפני כשנתיים.
אם נדמה לכם שאני ציני/סרקסטי ו/או בעל חוש הומור מעוות - לא טעיתם!
#12 · לפני 18 שנים
uri_ba, נכון
הנה טבלה להדגמה:



altitude: ----------- 30,000(ft) ----------------- 0(ft


CAS: ----------- 390(knots) ---------- 661(knots


TAS: ----------- 661(knots) ------------ 661(knots


MACH NUMBER: --------------------- 1 ------------------------- 1



390 קשר (CAS) בגובה 30 אלף רגל הם מאך, 661 קשר(CAS) בגובה פני הים הם מאך.
661 קשר ( TAS) בכל גובה הם מאך(בלי להתחשב בשינוי מהירות הקול בגבהים שונים).

כלומר מספר מאך ניתן לחשב על פי TAS או על פי CAS וגובה.
אם זה באמת נכון אז:

אם המטוס נע במהירות (CAS) קבועה ומטפסים בגובה מספר המאך יעלה, כי בעצם מהירות האוויר האמיתית (TAS) עולה.

אך אם המטוס נע במהירות (TAS) קבועה ומטפסים בגובה מספר המאך ירד כי מספר מאך ניתן לחישוב על פי החלוקה של מהירות האוויר האמיתית(TAS) במהירות הקול בתווך,
מהירות האוויר האמיתית נישארת קבועה, אך מהירות הקול בתווך עולה (כי אם עולים בגובה צפיפות האוויר יורדת) ולכן מספר המאך ירד.

תקנו אותי אם אני טועה.

רוצים להגיב?

התחברו כדי להוסיף תגובה לדיון, או הצטרפו לדיסקורד לדיון חי.