106 חברים מחוברים
הצטרפו עכשיו
בית פורומים חומרה/חומרה ביתית פאנל כפתורים סטייל MFD
דיון

פאנל כפתורים סטייל MFD

17 הודעות 3,443 צפיות לפני 18 שנים
#1 · לפני 18 שנים
לאחרונה החלטתי לרדת קצת מIL-2 ולהתחיל להתעסק עם לוק און.
תוך כדי לימוד הסימ' ה"חדש" גיליתי שלמרות שיש לי X52, אין לי מספיק כפתורים.
לכן השתמשתי ברעיון של ניר לפאנל כפתורים דרך החיבור המקבילי במחשב.

*בעקרון הפאנל תומך ב60 כפתורים, אני השתמשתי רק ב20 כי אין לי צורך ביותר מזה וחוץ מזה אני עצלן וכמה שפחות עבודה, יותר טוב. 😎

אז בתור התחלה.. צריך לבנות קופסה נחמדה לפאנל, מכיוון שאני עצלן מצאתי פתרון מהיר ונוח - קופסה של שש-בש. ממילא AMIX תמיד טוען שאני מרמה 😛


שמתי ניילון על שולחן העבודה שלי והתחלתי לצבוע את הקופסה עם ספריי בצבע אפור.


לאחר מכן קדחתי את החורים, הברגתי את הלחצנים והדבקתי טאפט שחור באמצע שהוא בעצם מקום שמור למסך LCD שאני אכניס בעתיד.
בשלב הזה קרתה תקלה טכנית - לא השתמשתי במקדח המיועד לעץ ולכן החורים של הלחצנים לא יצאו ישרים, זה מצב בלתי הפיך ומבחינתי זה לקח לפרוייקטים בעתיד.




השלב הבא הוא חיווט כל החוטים בין הלחצנים לכבל המקבילי.
חשוב מאוד לוודא את תקינות החיבורים לפני שמלחימים.




שלב אחרון, התקנת התוכנה והגדרת הכפתורים. מוודאים שהכל עובד.




זהו.. עבדתי על זה 3 ימים, כל יום לא יותר משעה, מאוד פשוט, מאוד זול וכדאי.
a
amix85
601 פוסטים · פתח תקוה
#2 · לפני 18 שנים
פששש יפה יפה, בחור משקיע! אפשר לעשות הזמנה?

חוץ מזה שאתה רמאי בשש בש 😛
"don't be a fool and die for your country, let the other son of a bitch die for his country!!!!"
general Gorege patton
#4 · לפני 18 שנים
בדיוק מה שאני עשיתי רק בלי הקטע של ה LCD כי אין לי מושג בקשר אליו
#6 · לפני 18 שנים
שי_אלעזר כתב/ה:איך הלך כל הקטע של החיווט וחיבורו למחשב?


אני מצתרף לשאלה.
יש אפשרות שתוכל לכתוב הסבר מפורט יותר לאלו מאיתנו שמבינים קצת פחות בכל עניין החיווט?
#7 · לפני 18 שנים
אהבתי את היצירתיות שבניצול קופסת השש בש לעניין הפנל.
כמו שניתן לראות , אין סוף לאפשרויות.
מקווה שעוד אנשים "ירימו את הכפפה" ויבצעו פרוייקטים מעין אלו.
אני מוכן לתמוך ולעזור מבחינה טכנית . (בתנאי שיצרפו לפורום מעקב אחר עבודתם).
בברכה.
ניר
ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם אמחצם ולא יכלו קום יפלו תחת רגלי
#8 · לפני 18 שנים
אני רוצה לדעת איך בדיוק מכניס מסך מהסימולטור ושהוא יוצג לי על מסך LCD נפרד, לדוגמא שהרדאר יהיה מוצג לי במסך LCD בנפרד.
#9 · לפני 18 שנים
חח חברה זה לא lcd זה רק בשביל היופי אם תשימו לב שהוא הראה את החיבורים אין שום דבר שקשור למסך .

עריכה:
לא שמתי לב שהוא אמר שהוא יכניס בעתיד מסך סליחה על ההתפרצות

לידור..
#10 · לפני 18 שנים
אין לי יותר מדי מה להסביר בקשר לחיווט.. הוא יחסית פשוט והכל מופיע בשרטוט בדיון של ניר.
http://www.preflight.us/HE/ftopict-7532.html

יש דרך ליצור מעגל פשוט וקל יותר תוך כדי ויתור על הדיודות. אבל, יש לזה חסרון אחד והוא שאי אפשר ללחוץ על שני כפתורים (או יותר) מאותה שורה בו-זמנית.
אני אשרטט את המעגל הזה כשיהיה לי קצת זמן פנוי.
#12 · לפני 18 שנים
בנוגע לתצוגת הLCD, האם תוכל לפרט יותר איך זה מתבצע?
אהבתי מאוד את הרעיון, אבל האם ניתן לבחור לדוגמא את תצוגת הMDF הימני בלבד?
#13 · לפני 18 שנים
afik_t_king כתב/ה:בנוגע לתצוגת הLCD, האם תוכל לפרט יותר איך זה מתבצע?
אהבתי מאוד את הרעיון, אבל האם ניתן לבחור לדוגמא את תצוגת הMDF הימני בלבד?


אני אפרט בקצרה.
סימולטורים כדוגמת Lock-On מאפשרים לנו לחלץ נתונים יבשים מתוכם; כגון מהירות, גובה, כיוון, סל"ד ועוד אלפי סוגי נתונים שונים באמצעות סקריפט LUA. אבל אלו הם נתונים יבשים, נתוני טקסט במילים אחרות.
ניר העלה לפני זמן מה מדריך המסביר איך לחבר מסך LCD קטן למחשב ולהציג עליו את הנתונים היבשים האלו על המסך, בעזרת התוכנה lcd smartie שהיא תוכנה צד שלישי שאין לה קשר ללוק און או לכל סימ' אחר.
אני מציע לקרוא את המדריך לכל מי שמתעניין בחיבור מסך כזה למחשב.


במקרה שלי, אני רוצה שהנתונים יוצגו בצורה גראפית, וגם פה יש צורך בתוכנה צד שלישי המקשרת בין המסך lcd למחשב. ההבדל הוא שהתוכנה הזאת יודעת לעבד את הנתונים שברשותה ולהפוך אותם לתמונה, או יותר נכון; להטמיע את הנתונים בתוך תמונה. עדיין לא בדקתי את האפשרות להשתמש בLCD Smartie עם פלאג אין יחודי לכך, שאותו אצטרך לכתוב בעצמי כנראה אבל לפחות אני לא אתחיל מ-0.. אם זה יתאפשר זה יחסוך ממני כתיבת תוכנה יעודית לכך, וגם יחסוך לי הרבה זמן יקר.

ראשית אצטרך לבדוק בדיוק אילו נתונים שימושיים ניתן לחלץ מלוק און.
שנית, לבדוק את האופציה של כתיבת פלאג אין ל LCD Smartie ולהמנע מכתיבת תוכנה מ-0.
כשיהיו תוצאות, אני לא אשמור אותן לעצמי 😉
#14 · לפני 18 שנים
69LSD כתב/ה:[quote="afik_t_king"]בנוגע לתצוגת הLCD, האם תוכל לפרט יותר איך זה מתבצע?
אהבתי מאוד את הרעיון, אבל האם ניתן לבחור לדוגמא את תצוגת הMDF הימני בלבד?


אני אפרט בקצרה.
סימולטורים כדוגמת Lock-On מאפשרים לנו לחלץ נתונים יבשים מתוכם; כגון מהירות, גובה, כיוון, סל"ד ועוד אלפי סוגי נתונים שונים באמצעות סקריפט LUA. אבל אלו הם נתונים יבשים, נתוני טקסט במילים אחרות.
ניר העלה לפני זמן מה מדריך המסביר איך לחבר מסך LCD קטן למחשב ולהציג עליו את הנתונים היבשים האלו על המסך, בעזרת התוכנה lcd smartie שהיא תוכנה צד שלישי שאין לה קשר ללוק און או לכל סימ' אחר.
אני מציע לקרוא את המדריך לכל מי שמתעניין בחיבור מסך כזה למחשב.


במקרה שלי, אני רוצה שהנתונים יוצגו בצורה גראפית, וגם פה יש צורך בתוכנה צד שלישי המקשרת בין המסך lcd למחשב. ההבדל הוא שהתוכנה הזאת יודעת לעבד את הנתונים שברשותה ולהפוך אותם לתמונה, או יותר נכון; להטמיע את הנתונים בתוך תמונה. עדיין לא בדקתי את האפשרות להשתמש בLCD Smartie עם פלאג אין יחודי לכך, שאותו אצטרך לכתוב בעצמי כנראה אבל לפחות אני לא אתחיל מ-0.. אם זה יתאפשר זה יחסוך ממני כתיבת תוכנה יעודית לכך, וגם יחסוך לי הרבה זמן יקר.

ראשית אצטרך לבדוק בדיוק אילו נתונים שימושיים ניתן לחלץ מלוק און.
שנית, לבדוק את האופציה של כתיבת פלאג אין ל LCD Smartie ולהמנע מכתיבת תוכנה מ-0.
כשיהיו תוצאות, אני לא אשמור אותן לעצמי 😉[/quote]
מעניין מאוד.
אכן ראיתי את המדריך לתצוגה חיצונית בלוקאון, אך הבנתי שמן הסתם אותו סקרפיט (כאשר אני לא מבין ממש בדברים האלו) בנוי על מנת לחלץ את הנתונים מלוקאון.
ראיתי ביוטוב לדוגמא כמה קוקפיטים ביתיים שאנשים בנו, כאשר בפאלקון תצוגות השונות בMFD וגם אפילו את הRWR במסכים נפרדים.

אם יהיו עדכונים, אשמח לשמוע 🙂

רוצים להגיב?

התחברו כדי להוסיף תגובה לדיון, או הצטרפו לדיסקורד לדיון חי.