#1
·
לפני 18 שנים

...בהמשך לנושא הזה
קצת עלי קודם כי לדעתי חוץ מאוהד [TRIGGER] כולכם צעירים מדי בשביל להכיר אותי 🙂
לפני חמש שנים עזרתי לדודי [DEATH_119] מעט בבנייה של שטח ישראל המקורי לפאלקון 4 SP3. הוא עשה עבודה מדהימה וההוכחה לכך היא שהשטח חי וקיים לאחר כל השנים האלו.
מה שאתם רואים כאן למעשה מבוסס על דברים שנבנו עבור הטייסת [הווירטואלית] 108 בזמנו - טייסת שהוקמה על ידי אוהד, טל [HOOK] ואנוכי - אלא שהכל שוב נבנה מאפס בצורה מפורטת יותר בעזרת מידע ואמצעים שלא היו קיימים אז, GOOGLE EARTH למשל. טייסת 108 אגב הייתה פעילה כשלוש שנים עד שרובינו התגייסנו לצבא. חמישה מהאנשים שהיו בטייסת נמצאים היום בקורס טיס על שלביו השונים. אני התגייסתי לחיל הים דווקא, לסטי"לים. לפני כשנה סיימתי קורס קצינים כקצין שליטה ["בקר" בחיל הים]. התנדבתי משם לקורס טיס ויומיים לפני תחילתו הודיעו לי שנפסלתי על סיבה רפואית שולית למדי... זה אחרי שכבר שעברתי ירפ"א ב'. אבל זאת הסטוריה 🙂
לאורך הזמן הזה חזרתי לפאלקון מדי פעם וכמובן קניתי את F4AF כשיצא.
לענייננו - העבודה הזאת החלה עם יציאת שטח ישראל המותאם ל-F4AF. זה פרוייקט שהתקדם לאט, בזמני הפנוי, ולא היה מיועד לשחרור. אבל העבודה הזאת הגיע למצב שראוי שכולכם תהנו ממנה, לכשתהיה גמורה.
לפרוייקט הזה יש מטרה אחת - לדמות את המציאות בחיל האוויר הישראלי עד כמה שניתן. זה הקו המנחה לכל השינויים. יש שתי מגבלות - מגבלת ידע ומגבלות של פאלקון. השתדלתי לעשות את המיטב עם שניהם והתוצאה, מפורטת כאן.
בשטח המשופר משולבים עבודה שלי יחד עם עבודות קודמות של אנשים רבים וטובים. חלקן שוחררו לאחרונה וחלקן שוחררו עוד עבור פאלקון 4 המקורי. עדיין לא ביקשתי רשות וקרדיט מאף אחד, ואני מבטיח שזה יבוצע לפני השחרור.
השילוב של מספר מודים כאלו ביחד לא היה תמיד פשוט, במיוחד עבור הדברים שהיו מיועדים לפאלקון במקור. להרכיב הכל ביחד היה קצת כמו פאזל, אבל בסוף הכל הסתדר.
חשוב לומר שכל השינויים בוצעו בהסתמך על מידע זמין שפורסם, בארץ או בחו"ל.
שינויים שבוצעו על ידי:
בסיס רמת דוד
-ממוקם כעת במקומו האמיתי בעמק יזרעאל ולא מזרחית לחיפה.
-הבסיס נבנה עד כמה שפאלקון אפשר בהשראת הדבר האמיתי. שני מסלולים מצטלבים ומסלול נוסף.
-הדת"קים "יובאו" מפאלקון המקורי משום שהם קרובים ביותר לאיך שנראים הדת"קים בבסיס האמיתי, להבדיל מהד"תקים של נאט"ו שקיימים ב-F4AF. הדת"קים ממוקמים על מסלולי הסעה וניתן להכנס ולצאת מהם משני הכיוונים, כמו במציאות.
-האנגרים גדולים שניתן להכנס \ להתחיל מהם.
-מבנים נוספים רבים, בצורה שתזכיר במידת האפשר את הצורה בה בנוי הבסיס האמיתי.למשל, מבנה ספציפי שהוחלט שרירותית כ"מבנה טייסת", וקיימים ממנו כמספר הטייסות שקיימות בבסיס 🙂
-עצים רבים, כולל השדרה המקבילה למסלול השלישי הנמתחת לאורך קילומטרים.





מטווח חיל האוויר בערבה
-בהסתמך על GOOGLE EARTH ותמונות שצולמו בשטח, נבנה במקומו האמיתי.
-שני מסלולים מצטלבים בזווית של 90 מעלות
-מסלולי הסעה וחניות בהם מצויים סקייהוקים ישנים של חיל האוויר שהושמו שם למטרות טיווח. קיימות גם מספר 'גרוטאות' של בל-205.
-מבנים נוספים לתרגולי הפצצה.
אגב נראה כי במציאות המסלולים לא סלולים אלא חפורים בקרקע. בפאלקון זה מספיק קרוב, ובנוסף ככה ניתן לקבל פירוט על הפגיעות בתחקיר שאחרי הטיסה מהמחשב.




חימוש
-טילי אימון: AIM-9M בצבעים כחול ואדום כפי שנעשה בחיל האוויר לתרגולי ק"א. לטילים אין רש"ק ובמידה וישוגרו ויפגעו פגיעה ישירה בלבד, יגרמו לנזק מזערי.
-פצצות אימון \ מים: MK-82, MK-87 וגרסאות הגרר הגבוה שלהן BSU-49 ו-BSU-50, כולל סקין מתאים. ה-MK-87 היא פצצה ממולאת מים שלמיטב הבנתי משמשת כמקבילת אימון ל-MK-84. פצצות האימון שוקלות כמחצית מהפצצות האמיתיות. גם להן כמובן אין רש"ק. הן גורמות לנזק מזערי ומכתש קטן ישירות במיקום בו הן נפלו. אין הדף ורדיוס פיצוף. מסתבר שגם קיימת בפאלקון אנימציה [לא מזהירה במיוחד 🙂] של פצצת מים, נעשה בה שימוש בעת הפגיעה.
כל החימוש החדש נפרד לחלוטין מהטילים הקיימים וניתן לבחור שילובים שונים של חימוש חי ואימון באותו מטוס [למרות שאין סיבה מציאותית לעשות זאת]. מחשב החימוש של המטוס יציג ב-MFD את הסיומת -T בשם הפצצה\טיל כדי לציין שמדובר בתחמושת אימון.
-במקור אי אפשר היה לבחור בטילי פיתון. תוקן.



שונות
-קיימת אסדה לקידוח גז בים, מול אשקלון. היא נמצאת בשטח נמצאת במיקומה האמיתי.
-ניתן להטיס את הבלוקים הרלוונטיים לחיל האוויר הישראלי - 30 ו-40 מדגמי C ו-D. מסיבה כלשהי במקור אפשר רק בלוק 50.
-לברקים משבש פנימי ואין צורך לשאת פוד.
-הברקים מצוידים בכוונת קסדה לשימוש עם טילי א"א.
-שמות הטייסים של המחשב הוחלפו לשמות ישראלים.
תוספות שנעשו ע"י יוצרים אחרים ושולבו בשטח:
-אובייקטים בשטח: לא, לא אני יצרתי את כל האובייקטים מחדש 🙂 בקובץ האובייקטים שנכלל בשטח ל-F4AF היו כמחצית מכמות האובייקטים שבשטח המקורי ששוחרר לפאלקון, אני מניח שעל מנת לשפר את ה-FPS שתמיד היו קצת בעייתיים בישראל. בנוסף היה באג מוזר שגרם לשמות של אובייקטים להיות לא נכונים. למשל, בגולן הופיע בה"ד 1 ובנגב בסיס ארמייה מצרית. החזרתי את הקובץ המקורי מפאלקון 4. השטח שוב מפוצץ באובייקטים, והFPS סביר על מחשבים מודרניים.
-SRTM ישראל - מוד ששוחרר לשטח ישראל בפאלקון 4 FF לפני כמה חודשים, ועשיתי לו הסבה לAF. זאת מפת גבהים ברזולוציה גבוהה, נראה מדהים בטיסה בגובה נמוך ומאוד נאמן למציאות. סוף סוף יש לא רק הרים אלא גם וואדיות וגבעות קטנות.
בתמונה הראשונה ניתן לראות את המכתש הקטן:



מודלים וסקינים:
-כפי שניתן לראות מהתמונות השתמשתי במודל F-16D וסקינים של שגיא ונאור. הסקינים מחולקים כך שלכל בלוק יש את הסקין של הטייסת שרלוונטית לו, ובנוסף כמה סקינים אמריקאיים, מצרים וירדניים ברוח האזור 🙂. המודל החדש של ברק חד מושבי נכלל החל מ17.7, כך שהתמונות לא מעודכנות בעניין זה.
-סקינים חדשים לפיתון 4 ולטילי הוק, באדיבות חן מטייסת 110 הווירטואלית.



-השטח יכלול קוקפיט תלת מימדי משופר שהוכן ע"י ZERK.
העבודה על השטח לא הייתה פשוטה, חפרתי עמוק מאוד בתוך פאלקון כדי להצליח עם חלק מהדברים והיה הרבה ניסוי וטעיה. תוכנות העריכה השונות לא מתאימות לגרסה הזאת ב-100 אחוז ויש באגים בחלקן. זאת הסיבה למשל שהמסלול השלישי ברמת דוד לא פעיל כרגע אלא הוא רק וויזואלי, ושלא תמיד מתחילים בתוך הדת"קים כשבוחרים RAMP. כדי לשנות את זה יש אופציה בLODEDITOR שלא עובדת כרגע.
דוגמה נוספת, מסיבות שונות כרגע הצד העוין היחיד במפה זה לבנון וסוריה - כדי שהמצרים למשל יתקפו את הצד הישראלי צריך לערוך את הקבצים עם TACEDIT, שלא מותאם לפאץ' 1.12. הבחירה הייתה בין שכל הצדדים יהיו עוינים אחד לשני, או נייטרליים למעט ישראל ולבנון סוריה. זאת הבחירה המציאותית יותר.
לגבי שחרור, הרוב המוחלט של הבנייה הסתיים למעט רעיונות קטנים שנאי מוסיף מדי פעם. כרגע עיקר המאמץ הוא בבדיקה ואיתור באגים, ומכיוון ששטח בפאלקון זה דבר מורכב והעדכון הזה כולל הרבה מאוד מרכיבים, זה יקח עוד קצת זמן. אני מעריך שכמה שבועות.
אני חוזר מחר לצבא אז לא תמיד אני אהיה כאן, אבל תהיו בטוחים שאני אענה על כל השאלות, ואתם מוזמנים להגיב גם כן.
איתי
עדכון 17.7 - משבש פנימי, קוקפיט 3D משופר ומודל חדש לברק חד מושבי.
עדכון 2 - כוונת קסדה
עדכון 2.8 - סקינים חדשים לפיתון 4 ולהוק של חן. שמות הטייסים של המחשב הוחלפו לשמות ישראלים.
נערך לאחרונה: לפני 18 שנים · 3 עריכות



