תרחיב טיפה לגבי מה אתה משתמש בשביל להטיס:
איזה סטיק?
האם יש לסטיק פיתול של הסטיק בציר ה Z ?
האם יש לך דוושות ?
אני שואל, כי כל מה שאתה מתאר קשור לכוח ה Torque שגורם למשיכה של המטוס לצד במהירויות נמוכות וכח מנוע חזק. מה שניתן לעשות נגד זה זה נעילת גלגל זנב שימנע בריחה לצדדים בזמן הריצה על המסלול. בנוסף צריך להחזיק את ה Rudder נגד הכח שמושך וזה יעזור בזמן ניתוק הגלגלים והטיפוס.
ניתן להגדיר מקשים עבור קיזוז הראדר במקום להפעיל עם הדוושות\סטיק, אבל זה לא ממש נוח וקשה לנחש מראש כמה קיזוז צריך עבור כל סוג מטוס. ניתן גם להפעיל את הראדר בעזרת מקשים, אבל זה ממש לא נוח כי כמה שאתה מחזיק את זה לחוץ יותר זמן זה יותר מתחזק ואז נהיה יותר מדי מוגזם לצד שני.
מה שהכי חשוב זה לדעת שבמהירות הנמוכה של ההמראה, למטוס אין הרבה עילוי והוא למעשה על סף ההזדקרות, לכן כשמושכים בסטיק זה צריך להיות מאוד עדין וברגע שהגלגלים עזבו את המסלול מיד ליישר אף שוב ולתת ןמטוס לצבור מהירות. אין טעם לנסות לבצע נסיקה מיידית כי למטוסים האלה אין כח סחב של סילונים של ימינו שפותחים מבער ונוסקים ב 90 מעלות כמו טיל.
תתישר על המסלול, תוריד מדפים למצב המראה, תנעל גלגל זנב, תאיץ בהדרגה ותשמור על כיוון בעזרת ראדר, ב 180 קמ"ש תמשוך טיפה עד לניתוק, תיישר, תרים גלגלים, תישאר עם זווית טיפוס של כמה מעלות בודדת, תצבור עוד מהירות, תרים מדפים, ורק כשעברת את ה 300 קמ"ש בערך תתחיל לבצע טיפוס מבוקר במהירות הטיפוס האופטימלית לסוג המטוס שלך (בספיט זה בערך 260 קמ"ש).
אח"כ כשתנסה לנחות תחזור לפה להמשך הנחיות
🙂
תירשם לקורס ההסבה הקרוב - זה יכניס אותך לעניינים מהר.
שמוליק
טייסת 101 הוירטואלית
😎