57 חברים מחוברים
הצטרפו עכשיו
בית פורומים תעופה וביטחון העימות הנוכחי בלבנון- דיון רשמי
דיון נעול

העימות הנוכחי בלבנון- דיון רשמי

174 הודעות 17,831 צפיות לפני 19 שנים
#1 · לפני 19 שנים
אני רוצה לחזק את loven ולהוסיף.
לחיזבאללה, כמו לצה"ל יש יחידות עילית. במהלך שירותי יצא לי להתקל בהם פעמיים.
באחת הפעמים חוליה של 2 מחבלים חדרה להר דב שהתה בשטח 3 ימים, התקרבה למרחק 300 מטר מאחדהמוצבים בהר וצילמה אותו מזוויות שונות והניחה מטענים. ממש במקרה אחת התצפיות זיהתה את החוליה וההר כולו נכנס לכוננות שקטה. שום דיבורים בקשר על העניין ושום כלום כדי שהחיזבאללה לא יאזין ויגלה שעלו עליו.
יחידות מובחרות של צה"ל נכנסו להר ועשו מארבים.
א ב ל
חייל אחד (ג'ובניק מניאק) החליט שהוא חייב להתקשר לאמא ולספר לה למה הוא לא יכול לבוא הביתה. יחידת ההאזנה של חיזבאללה צותתה לשיחה ומיד הופעלה על ההר ארטילריה כבדה ביותר והמחבלים החלו לסגת לכיוון לבנון.
במהלך הבריחה מחבל אחד חוסל, השני נפצע אך הצליח לחזור ללבנון.
טיל נ"ט פגע באחת העמדות של מוצב דליה וחייל צה"ל נהרג.
על גופת המחבל ההרוג נמצאו אמ-16 מקוצר עם טריג'יקון ואקילה. אמצעי ראיית לילה הדומה ל"עכבר" הצה"לי. מצלמה דיגיטלית ואספקת מזון למספר ימים.
כמו כן הוא לבש מדים, ווסט, קסדה משופצרת לימין עם מצנפת ודיסקית זיהוי.
הם מאומנים כחיילים ונראים כחיילים. זה ארגון קטן מסודר ואיכותי מאוד.
הם מכירים את השטח כמו את כף ידם ויודעים לנצל אותו היטב. הם לעולם לא יתקפו כשהם בחסרון. אלא רק כשהם בטוחים שהם יצליחו. "תקוף את החלש - המנע מהחזק"
#2 · לפני 19 שנים
69LSD כתב/ה:אני רוצה לחזק את loven ולהוסיף.
לחיזבאללה, כמו לצה"ל יש יחידות עילית. במהלך שירותי יצא לי להתקל בהם פעמיים.
באחת הפעמים חוליה של 2 מחבלים חדרה להר דב שהתה בשטח 3 ימים, התקרבה למרחק 300 מטר מאחדהמוצבים בהר וצילמה אותו מזוויות שונות והניחה מטענים. ממש במקרה אחת התצפיות זיהתה את החוליה וההר כולו נכנס לכוננות שקטה. שום דיבורים בקשר על העניין ושום כלום כדי שהחיזבאללה לא יאזין ויגלה שעלו עליו.
יחידות מובחרות של צה"ל נכנסו להר ועשו מארבים.
א ב ל
חייל אחד (ג'ובניק מניאק) החליט שהוא חייב להתקשר לאמא ולספר לה למה הוא לא יכול לבוא הביתה. יחידת ההאזנה של חיזבאללה צותתה לשיחה ומיד הופעלה על ההר ארטילריה כבדה ביותר והמחבלים החלו לסגת לכיוון לבנון.במהלך הבריחה מחבל אחד חוסל, השני נפצע אך הצליח לחזור ללבנון.
טיל נ"ט פגע באחת העמדות של מוצב דליה וחייל צה"ל נהרג.
על גופת המחבל ההרוג נמצאו אמ-16 מקוצר עם טריג'יקון ואקילה. אמצעי ראיית לילה הדומה ל"עכבר" הצה"לי. מצלמה דיגיטלית ואספקת מזון למספר ימים.
כמו כן הוא לבש מדים, ווסט, קסדה משופצרת לימין עם מצנפת ודיסקית זיהוי.
הם מאומנים כחיילים ונראים כחיילים. זה ארגון קטן מסודר ואיכותי מאוד.
הם מכירים את השטח כמו את כף ידם ויודעים לנצל אותו היטב. הם לעולם לא יתקפו כשהם בחסרון. אלא רק כשהם בטוחים שהם יצליחו. "תקוף את החלש - המנע מהחזק"


עד כדי כך ?!
דור טל



מהירים כברק, עוקצים כעקרב
#4 · לפני 19 שנים
היה גם בלבנון שיחידת קומנדו של חיזבאללה ארבה לצה"ל, ותקפה אותו במפתיע.
#5 · לפני 19 שנים
69LSD, זה דברים שרני שומע לראשונה וזה רק מראה כמה המשפט ש"אל תזלזל באויב שלך" הוא נכון.

כולם במחשבה שהם טיפשים אבל מסתבר שזה קצת הפוך.
אנחנו טיפשים שאנחנו חושבים שםה טיפשים!

😠 😠 😠
דור טל



מהירים כברק, עוקצים כעקרב
#6 · לפני 19 שנים
DOR, אין חייל בצה"ל שנכנס לגבול הצפון לפני שמחדירים לו לתוך הוורידים מי הם החיזבאללה.. אף אחד לא חשב שהם טיפשים ואף אחד לא זלזל בהם.
במקרה הספציפי שהזכרתי, הספיק שחייל אחד חסר משמעת עצמית לא סתם את הפה וכל גורם ההפתעה שלנו הלך. לפעמים חייל אחד פשוט יכול להכריע גורל של קרב שלם לטוב ולרע.
#7 · לפני 19 שנים
69LSD,

שמע, אין לי מה לעשות חוץ מלמסור לכם תודה ענקית על כל מה שעשיתם וכל מה שסבלתם במלחמה.

[קניתי את הצמיד של ה"מצדיעים לכם", אולי זה יעזור במשהו? סתם..]
דור טל



מהירים כברק, עוקצים כעקרב
#8 · לפני 19 שנים
לא היו נוראיות?????????? בכל מילחמה ידנו על העליונה בכיפור אחרי היתעוששות של כמה ימים היתחלנו להדוף לכבוש שתחים נוספים אולי אם היתה מתנהלת אם סוריה היתה מתנהלת נכון
לתשובה שנתת DOR
אם תישאל אנשים .מי שאימן את החיזבלה זה היה צהל ליפני הרבה זמן באירן...
זה מביא אותנו לנחיתות כי הצבא לא הישתנה ממש(דרכי פעולה)
עוד משהוא חיזבלה זה אירגון שיודע להיסתתר באוכלוסיה אזרחית הוא יתלבש כאזרח ישתמש בבתים אזרחים לישראל יש הרבה בעיות בין לאומיות כך שהיא ממש לא רוצה בכותרת צהל הרג משפחה....סוריה גם היא מדרבנת אותם ליתקוף כי אז אתה מבזבז כוחות כסף ומשאבים כשיש טרור הכלכלה בקשיים מה שמחליש את המדינה ואת הצבא כולו....בגלל זה היעילות שלו גבוהה זה מדבר גם לחמס בשתחים...
#10 · לפני 19 שנים
elnatan-isr כתב/ה:קטנתי כן אבל יש פה קצת עבריה על בטחון שדה... 🤔

על מה אתה מדבר על זה שאימנו אותם
זה היה אינטרס ישראלי כידי שילחמו בשילטון באירן....
#11 · לפני 19 שנים
skydog כתב/ה:[quote="elnatan-isr"]קטנתי כן אבל יש פה קצת עבריה על בטחון שדה... 🤔

על מה אתה מדבר על זה שאימנו אותם
זה היה אינטרס ישראלי כידי שילחמו בשילטון באירן....[/quote]

מה?!

החיזבאללה הוקמה על ידי משמרות המהפכה האירניים, כל קשר בין מה שאתה אמרת למציאות מקרי בהחלט. אתה אולי מתבלבל עם חמאס, שקיבל הרבה סיוע מישראל בניסיון להחליש את פתח.

גם ויקיפדיה מסכימה איתי:

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%99%D7%96%D7%91%D7%90%D7%9C%D7%9C%D7%94


צוות ניהול ראשי - פריפלייט
#12 · לפני 19 שנים
לא לא !!!!
באירן היו נציגי צהל שאימנו את חיזבלה...
באמת תברר
שנית
חמס לא קיבל מאיתנו אימון לא שאני יודע כן תחמושת לא אימון יותר נכון עדין מקבל בעקיפין
#14 · לפני 19 שנים
skydog כתב/ה:לא לא !!!!
באירן היו נציגי צהל שאימנו את חיזבלה...
באמת תברר
שנית
חמס לא קיבל מאיתנו אימון לא שאני יודע כן תחמושת לא אימון יותר נכון עדין מקבל בעקיפין

לפי מה שזכור לי הקשרים בין ישראל לאיראן נותקו ב79 והחיזבאללה הוקם ב82 בכלל.
#15 · לפני 19 שנים
רק שנבין.

חיזבאללה זהו ארגון שהוקם ע"י מסגד שבו שהו פעילי טרור ואנשי ממשל [ ככה מעריכים ]
חיזבאללה זה מפלגת האל.

חיזב - מפלגה [בכנסת]
אללה - מוחמד הנביא
דור טל



מהירים כברק, עוקצים כעקרב

הדיון נעול

לא ניתן להוסיף תגובות חדשות לדיון זה.