#1
·
לפני 19 שנים
השעה 9:00 עולים למטוסים, ומתחילים להתניע.
המשימה- ליווי מפציץ לתקיפת תחנת כוח, בדרך יש אפשרות להתקלות במיגים, וקרוב למטרה ישנה סוללה SAM-5.
המטרה שלנו להגן על המפציץ מפני מטוסי אויב, ולהשמיד את מכ"ם הסוללה.
השעה 9:02 אנחנו ממריאים, ביקשו מאיתנו לשמור על דממת אלחוט במשך כל המבצע, כיוון שיש סורקי תדרים על הקרקע.
אנחנו כבר באויר, בינתיים אין לנו קשר עין עם המפציץ. אנחנו בדרך אל הסוללה.
מפעילים משבש, מדליקים את תצוגת הHARM, מסטר ארם דולק, ומחפשים אחר הסוללה. מאתרים את הסוללה, וחוזרים לגובה של כ-100 רגל.
מספר 2 משגר טילי הארם לעבר המטרה, ואני בערך דקה אחריו.
מטפסים גובה ומתכוננים לעימות עם המיגים, ופתאום שמנו לב שהמכ"ם אינו הושמד, והסוללה נעולה עלינו. הבלתי יאומן קרה, 4 טילים פיספסו את מטרתם.
מטח ראשון של טילי סאם עפים במאך 4 לכיוון המטוס שלי, ומבצע תמרונים חדים על מנת להתחמק. בו זמנית אני משגר טילי אמראם לכיוון המיגים, ושובר על מנת להתחמק מהטילים.
מטח שני ושלישי עף לכיווני ולכיוון מספר 2, ואנחנו מתחמקים. לאחר שראיתי שהמיגים הושמדו, אני צולל במהרה, ומתחיל לחזור לבסיס.
מטח נוסף של טילים עף לכיוון מספר 2 שלי, ולפתע כאשר אני מתמרן מהטילים שעפים לכיווני, אני רואה פיצוץ מימין למטוס שלי. האם זה מספר 2? או שמה זה טיל סאם שפספס את מטרתו?
אני חוזר הביתה כאשר המחשבה הזאת תקועה לי בראש. צולל לגובה 50 רגל כאשר מטח נוסף עף לכיווני.
ואז קרה הגרוע מכל. בדקתי את הדלק, הוא עמד לאזול, ונגמרו לי המוצים.
30 שניות ניסיתי לתמרן כמו מטורף, אך נראה כאילו עברה שעה. לבסוף הטיל התפוצץ ליד הזנב שלי, אך ההדף פגע במטוס שלי, והמטוס התחיל להסתחרר לכיוון הקרקע.
ניסיתי להשתלט על המטוס, ולבסוף הצלחתי. במהלך כל הטיסה הייתי צריך לתמרן עם הסטיק רק כדי לשמור על המטוס באויר, לטוס בגובה של 50 רגל ולהשתדל לא להתרסק בקרקע, ולהחמק מטילים שנורים כל הזמן לעברי, אך למזלי, לא פגעו.
מתקרב לבסיס, מאט מהירות, מדליק אורות ניווט, ובפעם הראשונה גם משמיע את המילה הראשונה בקשר, ומכריז על מצב חירום.
מתאמץ כדי לשמור על המטוס מאוזן, נכנס לגישה, ונוחת כאשר אני כמעט מרסק את כן הנסע.
עד עכשיו לא היה לי קשר עין לא עם מספר 2, ולא עם המפציץ. ממהר להסיע את המטוס לחניה, ולצאת מהמטוס, ולדעת מה קרה.
לבסוף התגלתה האמת המרה. מספר 2 הופל ע"י טיל סאם, והמפציץ לאחר ההמראה 2 המנועים שלו כבו, והוא איבד שליטה על המטוס. הטייסים הספיקו לנטוש בזמן.
באותו יום, איבדתי חבר יקר, ורק אני שרדתי את הבלתי יאומן, לאחר מטחים רבים של טילים, מיגים נעולים ושועטים לעברי במבער מלא, ומטוס פגוע עם מעט דלק, הצלחתי לנחות בבסיס בשלום.
וזאת, כנגד כל הסיכויים!
המשימה- ליווי מפציץ לתקיפת תחנת כוח, בדרך יש אפשרות להתקלות במיגים, וקרוב למטרה ישנה סוללה SAM-5.
המטרה שלנו להגן על המפציץ מפני מטוסי אויב, ולהשמיד את מכ"ם הסוללה.
השעה 9:02 אנחנו ממריאים, ביקשו מאיתנו לשמור על דממת אלחוט במשך כל המבצע, כיוון שיש סורקי תדרים על הקרקע.
אנחנו כבר באויר, בינתיים אין לנו קשר עין עם המפציץ. אנחנו בדרך אל הסוללה.
מפעילים משבש, מדליקים את תצוגת הHARM, מסטר ארם דולק, ומחפשים אחר הסוללה. מאתרים את הסוללה, וחוזרים לגובה של כ-100 רגל.
מספר 2 משגר טילי הארם לעבר המטרה, ואני בערך דקה אחריו.
מטפסים גובה ומתכוננים לעימות עם המיגים, ופתאום שמנו לב שהמכ"ם אינו הושמד, והסוללה נעולה עלינו. הבלתי יאומן קרה, 4 טילים פיספסו את מטרתם.
מטח ראשון של טילי סאם עפים במאך 4 לכיוון המטוס שלי, ומבצע תמרונים חדים על מנת להתחמק. בו זמנית אני משגר טילי אמראם לכיוון המיגים, ושובר על מנת להתחמק מהטילים.
מטח שני ושלישי עף לכיווני ולכיוון מספר 2, ואנחנו מתחמקים. לאחר שראיתי שהמיגים הושמדו, אני צולל במהרה, ומתחיל לחזור לבסיס.
מטח נוסף של טילים עף לכיוון מספר 2 שלי, ולפתע כאשר אני מתמרן מהטילים שעפים לכיווני, אני רואה פיצוץ מימין למטוס שלי. האם זה מספר 2? או שמה זה טיל סאם שפספס את מטרתו?
אני חוזר הביתה כאשר המחשבה הזאת תקועה לי בראש. צולל לגובה 50 רגל כאשר מטח נוסף עף לכיווני.
ואז קרה הגרוע מכל. בדקתי את הדלק, הוא עמד לאזול, ונגמרו לי המוצים.
30 שניות ניסיתי לתמרן כמו מטורף, אך נראה כאילו עברה שעה. לבסוף הטיל התפוצץ ליד הזנב שלי, אך ההדף פגע במטוס שלי, והמטוס התחיל להסתחרר לכיוון הקרקע.
ניסיתי להשתלט על המטוס, ולבסוף הצלחתי. במהלך כל הטיסה הייתי צריך לתמרן עם הסטיק רק כדי לשמור על המטוס באויר, לטוס בגובה של 50 רגל ולהשתדל לא להתרסק בקרקע, ולהחמק מטילים שנורים כל הזמן לעברי, אך למזלי, לא פגעו.
מתקרב לבסיס, מאט מהירות, מדליק אורות ניווט, ובפעם הראשונה גם משמיע את המילה הראשונה בקשר, ומכריז על מצב חירום.
מתאמץ כדי לשמור על המטוס מאוזן, נכנס לגישה, ונוחת כאשר אני כמעט מרסק את כן הנסע.
עד עכשיו לא היה לי קשר עין לא עם מספר 2, ולא עם המפציץ. ממהר להסיע את המטוס לחניה, ולצאת מהמטוס, ולדעת מה קרה.
לבסוף התגלתה האמת המרה. מספר 2 הופל ע"י טיל סאם, והמפציץ לאחר ההמראה 2 המנועים שלו כבו, והוא איבד שליטה על המטוס. הטייסים הספיקו לנטוש בזמן.
באותו יום, איבדתי חבר יקר, ורק אני שרדתי את הבלתי יאומן, לאחר מטחים רבים של טילים, מיגים נעולים ושועטים לעברי במבער מלא, ומטוס פגוע עם מעט דלק, הצלחתי לנחות בבסיס בשלום.
וזאת, כנגד כל הסיכויים!


