82 חברים מחוברים
הצטרפו עכשיו
בית פורומים אי אל 2 ראיון שני עם טייס יאק 9
דיון

ראיון שני עם טייס יאק 9

25 הודעות 3,794 צפיות לפני 19 שנים
#1 · לפני 19 שנים
ViFF כתב/ה:חברה, בטח שיהיה לג'ויסטיק רגישות יותר גבוהה!
מרחב התנועה של סטיק אמיתי (של יאק 9 לדוגמה) הרבה יותר גדול משל סטיק קטנצ'יק שיושב לכם על השולחן...


בדיוק. לכן לנסות לדמות רגישות או טווח תנועה של סטיק אמיתי על ג'ויסטיק "קטנצ'יק" לאו דווקא ישפר ריאליזם או דיוק היסטורי. זה עניין של קנה מידה. עושים scale down לסטיק ולכן הרגישות חייבת לעלות, אחרת טווח התנועה יקטן (יענו, במשיכה מלאה של הסטיק תתקבל רק 50% משיכה).

כל הכבוד לחבר'ה מ-IDF. אחלה ראיון.


צוות ניהול ראשי - פריפלייט
#2 · לפני 19 שנים
תשמעו, עשיתי ניסוי.
לקחתי את הכלי הזה שנקרא IL2-Sticks (אותו לינק ששלחתי, אבל טעיתי שם בשם). הוא נותן לבצע עריכה על הרגישויות ברמה אחרת ממה שיש בתוך הסים.

למשל, יש לו כמה תבניות מוכנות מראש. אחת מהם נקראת Curve והיא נותנת ציר רגישות שעולה בצורה מעריכית, כלומר בתחילת התנועה של הסטיק יש ממש מעט היענות, וכמה שמושכים יותר זה מתבטא יותר.

זה פשוט עולם אחר.

אתם מכירים את זה בסטיק עם פידבק שכאשר יורים והסטיק קופץ אז כל הכיוונים הולכים לעזה ? אז פה, ההיענות באזור המרכז כ"כ קטנה, שאין בכלל השפעה על הניהוג. זה כמעט כמו להגדיר Deadzone אבל יותר טוב. זה אפילו עוד יותר טוב כשמנסים לטוס במבנה הדוק - זה מאפשר לעשות תיקונים כל-כך עדינים שזה נהיה ממש בר-ביצוע, אפילו בשבילי 😄

היתרון הוא, שלא מאבדים כלום מטווח ההיענות, כי אם רוצים תנועות חזקות ומהירות פשוט מזיזים יותר את הסטיק עד לתחום שבו הרגישות גוברת. צריך קצת להתרגל לזה כי זה חדש ולא מוכר, אבל תוך שעה בערך זה נהיה הרגל. אפילו הפסקתי להיכנס להיזדקרויות וסחרורים כתוצאה מפעולות חמיקה כי התגובה היא לא מוגזמת ונשאר טווח בטחון שמאפשר תיקונים שלא קיים במצב רגיל.

אולי לזה הוא התכוון ב"תגובה מוגזמת" - כל תנועה הכי קטנה מתבטאת מיד ובחזק במטוס, וזה מוריד מהאפשרות של משחקים קטנים ועדינים, גם בסטיק הכי טוב שיהיה. אם אתה מושך סנטימטר אחד בסטיק וכבר קיבלת טיפוס של 90 מעלות המטוס, זה מגביל את היכולת לכוון לתנועות יותר עדינות.


שמוליק
טייסת 101 הוירטואלית
😎
#3 · לפני 19 שנים
זו האפשרות האחרת. אבל זו לא הדמיה מלאה.

האמת, לא ממש ניסיתי את זה אי פעם. אולי כשתהיה לי גישה ל-IL2 אני אבדוק את הסיפור יותר לעומק.

אגב, IL-2 Sticks לא מאפשרת שליטה ברמה אחרת. היא פשוט עורכת בעצמה את ה-conf.ini.


צוות ניהול ראשי - פריפלייט
#4 · לפני 19 שנים
האמת שכשדן סיפר לי לפני כמה חודשים טובים על אנשים שמאריכים את הסטיק רק כדי להיות מציאותיים יותר זה נשמע דיי מגניב ועכשיו שהזכרתם את הנושא ובכלל חשבתי על זה שזה יכול לתרום טוב גם לריאליזם וגם ליכולות הטיסה אני שוקל גם לשדרג לעצמי את הסטיק ככה,טוב לפחות עד שיגמר כל המצב המוזר הזה לא יכול כל שניה עוברים פה קוברות ואני מת כבר לקחת סטיק ולהתחיל לטוס חח טוב נצטרך לחכות עוד קצת אני מקווה...בכל מקרה נראה לי שה IL2 Sticks הזה דיי נחמד אני יבדוק אותו בהזדמנות

!No Shnizel?No B&Z
Pilot that counts on missiles will die by the gun
#5 · לפני 19 שנים
DanP כתב/ה:זו האפשרות האחרת. אבל זו לא הדמיה מלאה.

האמת, לא ממש ניסיתי את זה אי פעם. אולי כשתהיה לי גישה ל-IL2 אני אבדוק את הסיפור יותר לעומק.

אגב, IL-2 Sticks לא מאפשרת שליטה ברמה אחרת. היא פשוט עורכת בעצמה את ה-conf.ini.


שליטה ברמה של קינפוג צירים על סטיקים נוספים או פדאלים עצמאיים שאין את זה ב IL-2, וגם היכולת לשמור כמה פרופילים שרוצים, לעשות העתק\הדבק בין פרופילים אן צירים, וכו' וכו'. יש גם דוגמאות של הקינפוגים של כמה מה"בכירים" כגון אולג, ועוד.


שמוליק
טייסת 101 הוירטואלית
😎
#6 · לפני 19 שנים
"שליטה ברמה של קינפוג צירים על סטיקים נוספים או פדאלים עצמאיים שאין את זה ב IL-2"

את המשפט הזה לא הבנתי.

בכל מקרה, מה שאמרת הן פונקציות שלא משנות את מה שאתה יכול או לא יכול לעשות דרך IL-2 נקי. התכוונתי שהתוכנה לא מאפשרת שום "דרגת שליטה" או "דרגת חופש" חדשה שלא קיימת פשוט דרך עריכת INI.


צוות ניהול ראשי - פריפלייט
#7 · לפני 19 שנים
IL-2 נותן יכולת עריכה זהה, אבל רק בצירים X,Y,Z וסיבוב של Z בסטיק ID1 וזהו. אם יש יותר סטיקים\מצערות\פדאלים שמחוברים בנפרד ומזוהים כ ID2 או ID3 וכו', לא ניתן לכוון להם רגישויות באף ציר. אותו דבר עבור סטיק שיש בו מצערת בנויה - לא ניתן לכוון אותה.

כל זה ניתן לעשות דרך הכלי. בנוסף, יש בתוכו כל מיני אפשרויות של הגדרות preset, שגם את זה אין ב IL-2. הוא גם נותן דוגמאות של קינפוגים של כמה חבר'ה, וגם נותן אפשרות לשמור כמה פרופילים שונים כדי לאפשר יותר חופש משחק עד שמוצאים את ההגדרות הכי נוחות. אתה יכול להתבסס על מה שקיים ב conf.ini, לשנות קצת ולשמור בשם אחר ולנסות, אם טוב אז לקבוע כראשי ואם לא, לשנות שוב, לשמור בשם אחר ולנסות וכן הלאה. כך תמיד ניתן לחזור אחורה בלי צורך לשמור מליון עותקים של conf.ini ולנסות לזכור מה טוב בכל אחד.

אם אתה מחבר את כל התכונות האלה יחד, אתה רואה שזה כן נותן "שליטה ברמה אחרת" ו "דרגות חופש" - הרבה יותר נוח לעבוד איתו והוא נותן דברים שאין במקומות הרגילים.

כמובן שניתן לעשות את זה ישירות דרך עריכה של הקובץ, אבל זה יהיה ממש מתיש.

הכי פשוט - לקחת ולנסות, במקום רק לבקר. פשוט תנסו. אם תגלו תכונות שליליות שהורידו לכם ביצועים ורק קילקלו משהו שהיה אפשר לשמר, אז אני אבין את הביקורת, אבל ככה ?


שמוליק
טייסת 101 הוירטואלית
😎
#8 · לפני 19 שנים
אם אתה מתכוון אלי, לא העברתי שום ביקורת עליך או על התוכנה. רק תיקנתי אותך לגבי זה שהתוכנה לא מאפשרת לשלוט במשהו שאי אפשר לעשות ידנית. מה שאתה אומר חדש לי, כי אני לא רואה איך זה בכלל יכול להיות. אם IL-2 לא נותן יכולת לשנות פרמטר מסויים, אז אלא אם כן התוכנה רצה תוך כדי הפעולה של IL-2 (ובפעם אחרונה שבדקתי זה לא היה ככה) היא פשוט לא יכולה לשנות איתו.


צוות ניהול ראשי - פריפלייט
#9 · לפני 19 שנים
😮 OMG

ב conf.ini יש מקום לשמור פרמטרים של יותר Control Device יחיד. הם מובדלים על-ידי ה ID שלהם.

כשאתה מקנפג רגישויות של הצירים מתוך IL-2, הוא מאפשר גישה אך ורק לצירים X,Y, Z, ופיתול של Z ואך ורק של Device ID1. וזהו זה. אין שום אפשרות לכוון דברים ששייכים ל Device עם ID אחר. פשוט לא ניתן לבחור אותם מה Pull Down List.

לכן היה צריך להיכנס ישירות ל conf.ini ולערוך אותו ידנית ולהכניס מספרים במקומות המתאימים, מבלי להשתמש בסלייד-בארים הגראפיים, שזה די מבאס, כי זה ממש עוזר לשמור על יחס בין כל סלייד. בנוסף, אם רצית לעשות רק ניסוי זמני, לא הייתה לך אפשרות לחזור אחורה אם לא שמרת עותק נפרד של conf.ini, או אם לא השארת את המספרים המקוריים באיזה שורת הערה. זה נהיה די מסורבל אחרי זמן מה, כי לך תזכור איזה ערכים היו שייכים לאיזה הגדרות, ומה היה הכי טוב בינהם, וכו', וגם לך תזכור איפה שמרת כל עותק ותחת איזה שם.

כמו המון כלים אחרים שנמצאים באתר שרשמתי, שכולם בסך-הכל עורכים את conf.ini, וכל אחד מהם פונה לחלק ספציפי בקובץ, הם מאפשרים כל מה שניתן לעשות בעריכה ידנית, אבל ביתר פשטות, בנוחות יותר גדולה, ואולי גם בצורה יותר מובנת וויזואלית. לפעמים הם נותנים יתרון נוסף על-ידי הוספה של פרמטרים שלא מופיעים בקובץ באופן דיפולטי, או שלא ממש יודעים מה הם עושים.

אני לא אומר שאין משהו שאפשר לעשות בכלי הזה שלא ניתן לעשות בעריכה ידנית, אלא רק שהרבה יותר נוח איתו ולכן השליטה היא ברמה אחרת. אני מתנצל אם גרמתי לכולם לחשוב שיש פה איזה ubber כלי שיהפוך את המציאות שלנו על פניה ויפתור את כל בעיות היקום. רק רציתי לציין שהוא היה לי ממש נוח ושיפר לי את החיים בהיבט הקטן והמצומצם הזה של שליטה בסטיקים.

נסו ותהנו
😄


שמוליק
טייסת 101 הוירטואלית
😎
#10 · לפני 19 שנים
ויכוחים מיותרים... 😁 (ודן זה עוד נאמר ממני!) שיט איפה שיי שאני יריב איתו על זה

!No Shnizel?No B&Z
Pilot that counts on missiles will die by the gun

רוצים להגיב?

התחברו כדי להוסיף תגובה לדיון, או הצטרפו לדיסקורד לדיון חי.