rudder זה השם הלועזי ל הגה כיוון.
בעצם בעזרת התנועה של הסטיק על הציר שלו שמאלה וימינה זנב המטוס שלך במתואר בסירטוט יזוז על צירו . (רק החלק המודגש)
בעיקרון במציאות ההגה כיוון באף 16 לפי מה שאני יודע הוא אוטומטי וכמוהו גם המדפים. ובלי קשר זריקת הדלק שקיימת במשחק לא קיימת במציאות.
עם זאת במשחק ההגה כיוון קיים לשימוש תמיד, ומניסיוני הוא נהיה רלוונטי יותר ויותר ככל שהמהירות יורדת כי אז יש לו הכי הרבה השפעה.
בעצם אם אתה עובר לקרב איטי ומאחוריך אויב, ע"י שימוש בהגה כיוון אתה יכול להרחיב את הגלגול , למשל לגלגל שמאלה ולתת הגה כיוון ימינה . בסוף הגלגול כשתהיה טיפה מעליו. אתה עוזב הגה כיוון והאף שלך ממש נופל עליו.
איזה מהירות.. מבער בלי מבער אלה שאלות של ניסיון אי אפשר לענות עליהם בפשטות, משום שהתלות היא תמיד במה שהאויב עושה!
הטייסים הטובים ביותר שנמצאים בלובי שיראו כי אתה מאט, יגבירו מהירות, יחלפו אותך יקחו אותך לאנך אנרגטי או לפניה מעגלית ממושכת. יסחטו את המהירות שנותרה לך ואז יצללו עליך כמו נשר שחג סביב טרפו וצולל מאחור.
כך שאיתם אינך תמיד יודע אם אתה צריך להישאר איטי או שכדאי לך להגביר.
הפעולות שלך צריכות להיות נטולות הססנות כי אתה מבצע משהו לך איתו עד הסוף. אל תגביר תחליש תגביר תחליש. כי אז אין לך לא מהירות איטית ולא מהירות גבוהה.
הדרך הטובה ביותר לשפר את היכולות שלך הן בגמישות בין מהירות שתיתן לך להיות רלונטי לרדיפה באנך אנרגטי או בשטוחה במהירות אופטימלית 370-440 היא ללמוד זאת דרך הקלטות.
אין לך צורך לחכות את התנועות אלה רק לדעת שקיימת אפשרות כזאת.
ברגע שאתה מתחמק לא סתם אפשר להגיד כרודף תחשוב כנרדף וכנרדף תחשוב כרודף. הרי ברגע שאתה רודף אחרי מטוס קרה לך לפעמים שהוא התחמק ועלה לך על ה 6 נכון?
ברגעים האלה נסה להבין מה הפריע לך בתור רודף להפיל אותו. בעצם אם תזכור את זה כאשר ירדפו אחריך, תוכל אם לא להתחמק באופן דומה אז לפחות לדעת איך להסיר ממך את איום הכוונת שלו. יש לגבי התחמקות עיקרון נורא פשוט. נסה להגדיל מרחק עד מעל 1.5 מייל וחזור חזרה , או היה מוכן לקרב קרוב ותביא אותו לאט לאט קרוב קרוב תוך כדי ריקוד של המטוס כך שלא ישים כוונת. (אין סיכוי לפגוע במטסו שלא מפסיק להתגלגל לימין ואז לשמאל בלי הפוגה, גלגול על הציר)
מה שלא תעשה אל תהיה צפוי, ותשתדל לא להגיע למצב בו בכלל תצטרך הגה כיוון.
"במקום בו אין אנשים השתדל להיות איש"